Sidor

måndag 5 november 2012

Vem har snott ljuset?

Sakta men säkert blev min dag bättre och bättre efter morgonens kaos! :-)

Efter att jag stjälpt av båda barnen, passade jag på att fylla kylen.
När man jobbar hemma är det otroligt viktigt att det finns kaffe och mjölk! ;-)

Och, jag var ju sur som en citron och kunde lika gärna göra det som jag visste skulle behövas någon gång under dagen.
Tur att vissa butiker öppnar 7!
Väl hemma, hoppade jag i träningskläderna.
Jag var inte alls träningssugen och ganska trött, om jag kände efter. Men, ett kort pass kunde jag väl ändå få till? Jag hade ju bestämt det!
Och jo, det gick rätt bra.
Inte löpbandet, det var tungt idag, så det blev bara 2km.
Men, sen körde jag lite allmän styrka på det och ett par komplex femmor.
45 minuters svettande var riktigt skönt!
Och, som alltid, när man väl tränat och kickat igång lite endorfiner, så mår man ju bättre!
En kall dusch och en kopp kaffe på det så var jag ju som ny! :-)

Maken garvade åt mig, som tyckte att morgonen varit kass och ändå hunnit med att skjutsa iväg tre ungar, handla, träna och duscha innan klockan var 10! :-)

Sen blev det jobbajobbajobba.
Och det är samma där, när man tränat och fått igång huvudet så går även jobbet som en dans! Nästan..;-)
Men det blir inte riktigt ljust idag, så det är svårt att veta vad klockan är.
Det känns som att det är dags att hämta på dagis och så är klockan bara 14!
Stora dottern och jag konstaterade att just november borde man kunna snabbspola.
Den känns helt onödig! :-)

I hämtningsvevan ska jag lägga två paket på posten.
Jag har sålt två par handlesvärmare! :-) Yey!

Kul att jag kan värma små handsingar i vinter! :-)

 
Jag gav de svarta till dottern. Hon behöver ha fingrarna fria för att knappa på telefonen! :-)
 
 
Själv är jag jäkligt sugen på att göra ett par med pärlor och "blingbling" på...Hm....
Det kanske blir kvällens skoj, efter allt det där vanliga, som middag och tvätthögen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar