Sidor

lördag 3 november 2012

Presentregn

Idag fyllde så minsta sonen 6 år.
Och det är bara att konstatera att de åren har gått enormt fort!
Det har runnit mycket vatten under broarna de 6 åren. :-)
 
Och, jag konstaterar också att det är hur mysigt som helst att få sladdbarn!
Det är som att få första barnet, men med en massa erfarenhet i bagaget.
Det är inte jobbigt att få barn nr 3 när syskonen är 10 och 12år!
 
Så det kan jag rekomendera! :-)
 
I present fick han lego. Han älskar lego och likaså gör maken. Så det blir winwin!
Båda bygger och leker med legoskeppen! :-)
Jag tycker att lego är bra leksaker, även om det är rätt dyrt.
Man kan bygga med de långt upp i åldrarna och bygga om, som man vill.
 
Kompis kalas ska han ha nästa helg. (Det är inte alltid bra att fylla år precis vid höstlovet, många kompisar är bortresta.)
Men lite firande blev det, genom att Farmor kom susande till Casa Plupp.
(Man kan inte få för mycket tårta! ;-))
 
Hon har varit ute och rest och bland annat varit på Hawaii. Hon hann precis hem innan stormen och tsunamin hittade dit!
Förutom födelsedagspresenter hade hon även andra presenter med sig.
 
Jag fick denna vackra klänning. Synd på fotot, för den gör inte färgen rättvis.
Så vackert turkos och "silkig".
 

Den påminner om en "sari" som man kan göra om till en massa olika klänningar och kjolar, bara genom att knyta den på olika sätt!
Jag får öva hela vintern, så att jag kan vira till den när det blir sommar!

 
Lilleman fick en jätte fin skjorta.

 
Och minime en helt underbar klänning!

 
Jag, som gillar blingbling fick en ny nyckelring. Jätte fin!

 
Stora dottern fick helt underbara örhängen. Blommorna är Hawaiis landsblomma. En Orkidé.
 

 
 Hawaii är verkligen en plats man vill åka till... Dansa hulahula! :-) Synd att det är så långt bort.

Så, dagen har varit lat, lugn och skön.
Det känns att man varit ledig en veckan nu. Det kliar i kroppen på att gå tillbaks till rutiner och jobb.

Nu är det full spätta till jul lovet.
Och jag är kanske konstig, men jag vill ha lite snö! :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar