Sidor

måndag 19 november 2012

TGIM

Vi vaknade till den utlovade solen i morse.
Så mycket ljusare det blir på en gång! :-)
Kallt, man fick skrapa rutorna, men det är så mycket trevligare än mörkt och grått.

Jag drog igång veckan med en rivstart. Härliga måndag!
25 minuter cardio och 15 minuter styrka. Sen hade jag inte mer tid. Men, jag ska ju ha korta och intensiva pass!
Jag var helt slut och lite illamående efteråt.
Jäkla Olga!
Hon kör ju slut på mig! ;-)

Men, det var så skönt att ha det gjort. Att börja veckan med träning. Resten av veckan blir vare sig hackad eller malen, med en massa åkande hit och dit.
Då är det så skönt att känna att jag åtminstone tränat en gång! ;-)

Sen var det bara att börja jobba.
Men, i vanlig ordning, har jag lite problem med andra personer på mitt kontorshotell.
Vete fasen vad de pysslar med, men såhär såg det ut när jag skulle börja jobba.

En koja!
Rätt otippat.
Jag fick tips på fejjan om att det brukar finnas liknande hångelhörnor på i öppna kontorslandskap.
Hm. inget jag träffat på förut måste jag säga.
Det var bara att röja och städa undan lite.

Förra veckan var jag seg. Hände inte alls så mycket som jag tänkt.
Det tog jag igen idag.
Maken hade ett pass på annat håll på morgonen men kom hem lagom till lunch. Sen har vi tokjobbat och fått en massa vettigt gjort.
Känns skönt!
Vi ligger lite före vår planering. Det är aldrig dumt!

Jag har ruttnat på att allt liksom går i ett för mig. Jobb och privat flätas samman och jag står och rör i grytorna samtidigt som jag svara på mail.
Inte bra.
Så, nu har jag ett strikt schema! :-)
När jag tränar.
När jag jobbar.
När jag bloggar.
När jag har "familjetid".
Osv.
Strikt. För att inte blanda ihop allt i en enda röra.
För att inte alltid tänka på nåt annat än det jag gör just då.

Det blir så mycket effektivare. Jag kämpar ju jämt med "här och nu" eftersom jag är en "till" person som ska vidare till nästa grej.
Så, nu får jag säga till mig själv ibland "Nej, det var inte det här du skulle göra nu!"

Det gäller att ha strikta regler, när man är sin egen chef! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar