Sidor

måndag 5 november 2012

När det inte blir som planerat..

Måndag morgon!
Rise and shine!
Typ..

 
 
5:05 ringde klockan. Bäcksvart och ösregn.
Nåja, det fina med att vara uppe så tidigt, var ju att jag sen skulle kunna ta en lugn och skön frukost.
Dricka kaffe och läsa tidningen i lugn och ro.
Njuta en stund.
Få en bra början på en ganska fulltecknad vecka och en massa jobb som bara måste fixas nu..
 
Jag tassar in i hallen strax innan 6 igen och passar på att dra igång en tvätt och en tumlare..
Då hör jag "mamma??!!"
Va fasen?
Minime som somnade sent igår är vaken snortidigt? Det blir inte bra...
Och jag vet vad det innebär.
Hon är ingen morgonmänniska och alla morgnar är en balansgång på slak lina, även när hon sovit 10-12 timmar...
Vad gör hon vaken nu??
 
Hungrig, är hon tydligen.
Fasen.
Jag väcker henne alltid max en kvart innan vi ska åka.
För att minska tiden till det minimala att hon ska hinna få egna idéer om klädval och annat.
Vi vaknar, kissar, borstar hår och tänder, klär på oss och åker.
Tar inga diskussioner, är snabba och effektiva och andas ut när man kliver ut ifrån dagis igen.
 
Nu är hon vaken i 1,5 timme innan vi ska iväg!
Fint!
På den timmen hinner hon ligga på golvet och sparkat ett antal gånger.
- hon fick inte väcka storebror
- Hon får inte ha tingelingklänning och glitterskor till dagis. (3 grader och spöregn!)
- Hon fick inte dricka cola till frukost
- jag är dum.
 

 
Den lugna frukosten jag planerade blev till intet, kan jag konstatera.
Och jag blir som vilken 4 åring som helst, när det inte blir som jag planerat! ;-)

Nu är jag trött och sur.
Bra början på dagen och veckan, eller inte.

Så, skorna på och en vända på löpbandet, för att springa av mig frustration och väcka huvudet.
Och flera stora kopppar kaffe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar