Sidor

söndag 4 november 2012

Give me the money!

Söndag. den 4 november 2012.
Ja, utifall någon är ännu mer dag och månadsvill än vad jag är, så kan ovan info vara till hjälp! :-)

Söndag. Dags att kamma sig och packa ihop oss för att åka tillbaks till vardagen.
Planen var ju att vinna 158 mille på lotto igår och inte åka hem idag.
Men, någonting gick fel där...Vi måste nog göra en bättre planering känns det som.

Ibland hör man folk som inte vill vinna så mycket pengar..och jag säger bara "What?"
Jag skrapar ju Triss som en liten galning. Jag SKA vinna, sådeså!
Vad jag ska göra med pengarna?
Tja, det beror sig ju lite på..

Jag vet prexis vad jag skulle göra med 158 millar! Inga problem!
Först skulle jag dela dom på mitten och ge hälften till maken. Så får han göra vad han vill med sin del! :-)
Sen, skulle jag knata till banken och betala alla skulder. Göra fonder till barnen så att dom kan plugga så länge dom vill och ändå leva bra.
MEN, de skulle få pengar pyttsade, lite då och då, för att inte tappa motivationen att göra nåt av sitt liv!
Sen, skulle jag dela med mig. Till föreningar som jobbar mot kvinno och barnvåld. Till cancerfonder och annat braigt.
Till familj och vänner som är i behov.
Och till lite andra människor. Som skulle få en guldkant i livet och ett "break" för en gångs skull.
Få tid att andas och inte bara kämpa, som många gör.

Sen, skulle jag leta upp det där perfekta huset (Ja ok, maken får ha lite medbestämmande där..Han flyttar iofs vart som helst bara han får en fyrhjuling! ;-)) eller, det skulle nog bli en herrgård!
Och sen skulle jag gå bananans...
Igår surfade jag runt på lite olika bloggar och man får ju sååå mycket inspiration!
Och det som skulle behövas är tid och pengar! :-)
Sen kan man få hur fint som helst!

Så jag skrapar vidare på mina triss.. För, man kan ju vinna 10 mille på ett skrap där och det skulle jag faktisk nöja mig med! Man kan ju inte vara girig! :-D

1 kommentar:

  1. Nu har finalisterna till fototävlingen hos mig valts ut. Gick din bild vidare? Kika in och var med o rösta. http://lottizdays.blogg.se/2012/november/finalister-i-fototavlingen.html

    SvaraRadera