Sidor

tisdag 27 november 2012

Är det dags nu??

Det finns som jag tidigare nämnt för och nackdelar med att ha kontoret ett par meter ifrån sängen.
Just nu känns det bättre än annars, när man "hotar" med värsta snöstormen.
Tydligen är det dags för riktig vinter nu.

Dagis kan man halka ner till på pulkan. :-)
Men det är skönt att slippa gräva fram en bil eller vänta på ett tåg som inte kommer.
Det är inte dumt att kunna dra igång en brasa heller.
Det är tur att man har barn att lämna och hämta, annars kanske man inte gick ur huset för annat än kundbesök på hela vintern! ;-)

Det kan dock bli spännande till helgen, när vi tänkt smita ut på landet.
Och den som normalt plogar, ligger och gassar i Australien!

Dock kan det bli mysigt om det kommer lite lagom snö. Snögubbemycket.
Kan man välja det?
Det vi inte får glömma hemma är adventskalendrarna. Då blir det major kris in tha house!
Jag frågade stora dottern om hon också ville ha en chokladkalender, men hon tackade nej.
En kalender där det hänger en hundring varje dag, kunde hon dock tänka sig. :-)
Tror jag det...:)

Julklappslistorna är lite ensidiga, tycker jag.
Lilleman: Lego, lego, lego och lite mer lego.
Minime: glitter, glitter, glitter, pet shop och mera glitter.
Stor dotter:böcker, böcker och mera böcker. Gärna på franska!
Nu är det rätt komiskt, för hennes skolspråk är engelska, hon läser franska och pratar ju svenska övrig tid. Men, nu hakar det sig ibland och hon hittar inga ord alls. :-)
Så när hon gjorde läxa idag, franska, så hittade hon det engelska ordet, men inte det svenska. :-)

Stor son önskar sig också bara en grej: show me the money! :-)

Och jag önskar mig som alltid: Snälla barn! :-)
(som pluggar länge och kan ta hand om sin gamla mamma på äldre daar. Någon pension lär inte min generation få...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar