Sidor

fredag 16 november 2012

Guldkant på riktigt...

Så blev det fredag den här veckan också!
Snopet det skulle vara om fredagen plötsligt försvann! Och ersattes med två torsdagar.
Det skulle troligen mottas lika bra bland svenska folket som att kaffet var slut. I hela världen! :-)

Jag vaknade i morse med en klar tanke...Det där lät lite...fel..
Det jag menar är att jag haft en vecka som varit lite rörig, mest i huvudet, liksom. Och jag tog ju gårdagen till att vara lite seg.
Reflektera. Låta bli att tänka så mycket.
Och, i morse när jag vaknade så hade jag lösningen på en hel del!

Det är som när man tar en löprunda, man flyttar fokus och kommer plötsligt på en hel del lösningar.
Att byta spår, byta fokus hjälper.
Det kan vara så lätt som att resa på sig och sätta sig på andra sidan bordet eller i rummet bredvid.
Eller att lägga sig på golvet.
Byta kläder eller bara göra lite tvärsom.
Då byter hjärnan spår och man får tillbaks sin kreativitet eller vad det är man saknar eller fastnat i.

Det låter flummigt, men funkar! :-)

Så när barnen var lämnade tog vi oss ett frukost möte. Jobbade undan lite och bestämde att vi behövde låta lite grejer fortsätta att gro, till på måndag.
En sväng till gamla kontoret, lunch och sen gick vi och såg nya Bond filmen.
Den var jätte bra!

Det är så syndigt att göra det ibland. Mitt på dagen!
Inget vi har dåligt samvete över i och med att vi ofta sitter och jobbar på kvällarna, när barnen somnat.
Men det är en otroligt guldkant!
Sen hämtade vi barnen tidigt och tog helg.

I postlådan låg flera leksakstidningar som nu tummas från pärm till pärm och långa listor till tomten skrivs..
Minime vill ha ALLT! "jag vill ha alla dina pengar mamma och köpa allt i katalogen!"
Jag är dock rädd att alla mina pengar inte räcker!
Shit vad dyrt det är!!
Vad är det för fel på kottar och pinnar??? Jag bara undrar?

Själv försjönk jag i Cerveras julkatalog. Åh...det finns så mycket snyggt. Som jag inte ska ha! och inte får plats med.
Men man kan titta och dregla!
Och drömma om Lotto miljonerna! :-)

2 kommentarer:

  1. Jepp, kottar och pinnar! Det var ju det jag sa.
    Sen det där med Cervera; det är ungefär så här:
    Konsten att shoppa är att köpa saker man inte behöver för pengar man inte har för att imponera på människor man inte sn gillar!
    Som typ safttillbringare från Eva Solo för 650 spänn eller en Stelton-termos för 950 spänn!!
    Det kör min nya svärdotter med och den där märkeshysterin i hennes heminredning står mig upp över öronen - typ en meter över!

    SvaraRadera
  2. :-D exakt! Sen gäller det att ha folk omkring sig som fattar hur dyr inredningen är. Själv har jag noll koll och är därav otroligt svår att impa på! ;-)

    SvaraRadera