Sidor

måndag 12 november 2012

Ny vecka, nya möjligheter!

Mååndag morgon...och mitt huvud är så tungt...
Jag har sovit lite sådär i natt. Mycket tankar som snurrar..Jag ligger aldrig vaken och grubblar, men tankarna finns liksom med ändå, så jag drömmer helt sjuka saker! :-)

Spådde dottern mig igår? Japp, det gjorde hon.
Blev jag klokare? Hm...njäe..Lite! :-)
Det är ju så med Taro att man själv får tolka in det man känner passar bäst i det svar man får.
Ibland känns det mer rätt än annars.
Men, tja.
Innan vi nattade barnen tog vi en lång promenad. Det var jätte skönt! Varmt och fuktigt och vi bannade oss lite att vi inte hade klätt oss bättre och sprungit en vända i stället för att gå.
Nåja, min rygg hade nog inte pallat det just nu, så det var inget att gräma sig över..

Promenade gjorde oss gott ändå. Frisk luft och motion gör att man tänker bättre! :-)
Vi fick lära oss på förra veckans föreläsning att livet handlar om att bestämma sig. "Bara gör!"
Så, tja, det gjorde vi...
Därav den trassliga sömnen...

Vi konstaterade i morse att vi är våra egna värsta fiender, maken och jag.
Och vi har inte heller fattat att dygnet har 24 timmmar. Vi vill så mycket mer.
Så, blir det av, det vi nu bestämt oss för, då måste jag lägga in en ansökan om att vi kan dubbla dygnstimmarna under våren.
För det lär behövas.
Men, det kommer att bli kul, ändå! Och göra mitt liv lättare lite längre fram i stället.
Det kommer att bli jätte bra, så småningom.
Just nu, är det bara pirrigt och lite stressat...;-)

Sorry, ni får hålla er på halster ett tag till, för jag kan inte riktigt berätta, än... Det är så många parametrar som ska stämma....;-)
Men, det blir ett spännande 2013.

Barnen var trötta i morse. De var fortfarande sockerhöga vid nattningen igår.
Såhär pigg var Minime:
 
Men, jag fick upp henne till slut. Väl på dagis tittade hon på fröken och sa "neej" och jag konstaterade att "du är ju inte Freeedriiiik". :-)
Fröken tyckte inte att det var så kul, som jag! ;-)
 
Lilleman var pigg och glad. Så, den penicillinkur han fick nu behövde han verkligen! Han har varit hängig ett tag, men känns nu som den pigga killen han brukar vara.
Så, jag misstänker att han burit på streppisar ett tag...
 
Jag ringde naprapaten i morse och pep om hjälp och fick en tid i eftermiddag!
Yey!
I morgon ska jag vara hos kund från lunch till framåt sju på kvällen och hålla två informations möten.
Då vill man inte ha ont i skallen!
Så, det var jätte skönt att få en tid redan idag.
Och jag har världens bästa naprapat.
Man åker dit ynklig och eländig.
Och går därifrån som en ny människa.
Även om man tror att han ska slita av en huvudet när man ligger där! :-)
 
Nu är det dags för dagens andra stora kopp kaffe och förberedelser för morgondagen.
Tjo! Veckan är igång!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar