Sidor

fredag 9 november 2012

Da shit!

Efter frukosten som jag idag fick i mig klockan 10, blev det en sväng till gymmet.
Lilleman, lade sig tillrätta och tittade på film, efter att han så duktigt svalt medecinen.
Han har inget problem med att få ner den, utan tycker att den är god!
Men, i morse var det själva sväljandet, som inte var så kul.

Jag fick mig ett rejält tungt pass. Jisses. Armar och ben var som spagetti. Men det var skönt!
Vi hade en deadline efter lunch och hann precis få iväg alla dokument i tid.
Najs.
Jag städade undan mitt kontor och hittade ett matsalsbord under alla papper! :-)
Inte dumt, alls.
Sen tog jag helg!

Jag passade på att rensa ut lite bebisböcker. Vilket Minime tyckte var högst onödigt!
Hon läser dom aldrig, men dom ska helst ligga i en hög, mitt på golvet någonstans.
Som det mesta hon gillar att leka med.
Varför använda lådor, om man kan strö ut allt över golvet i helst ett par rum...
Sen började jag rensa lite annat, hämtade fler kartonger och vips, så var hela huset grymt rörigt!

Mitt i min röra, kom vi på att det visst behövde fixas lite mer jobbrelaterat.
Så det var bara att gräva fram lite papper igen..
Lilleman, sjuk eller inte, bryr sig inte ett dugg att vi sitter och jobbar.
Minime hatar det.
Eller, rättare sagt, hon hatar att jag jobbar.
Pappa är inte ett alternativ.
Det ska vara mamma. Till allt.
Så snart jag lägger ifrån mig jobbet, så går hon! :-)

Summan av kardemumman blev dock att det är grymt rörigt just nu.
Både i huset, på jobbet och i mitt huvud! :-)

Det röriga huset får jag ta tag i på direkten när jag vaknar i morgon. Jobbet vägrar jag dock att röra förrän på måndag!

Lilleman har fått tre doser medikamenter nu och är tok pigg!
Det är svårt att förstå att det är samma pojke som försökte dricka vatten klockan 7 i morse!
Jösses så tacksam jag är över att bo i ett land, där man får läkarhjälp när man behöver det!
Fy sjutton för att bara kunna titta på när ens barn mår dåligt.

Dagens kuldkant stavas Kåvepenin! :-) Det är da shit! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar