Sidor

onsdag 7 november 2012

Inspirationsdag

Onsdag och "lill-lördag" :-)

Förmiddagen tillbringades på ett helt underbart Seminarium.
Vi lyssnade på Daniel Kaplan, Per Holknekt och Yngve Bertqvist.
Tre helt olika personer.
Tre olika infallsvinklar.
Tre helt underbara inspirationskickar.

Daniel pratade om alla sina bolag han varit inblandade i och alla misslyckanden han gjort.
Och- hur hans mormor alltid kommer att kalla honom misslyckad, hur långt han än tar sig.
För, han blev inte läkare! :-)
(Och, hans bror, som doktorerat i Ekonomi, blev "fel" storts doktor! :-))

Per Holknekt, pratade om "livet". Hur ont det kan göra och hur länge det kan sitta i om och när någon är elak och kommer med elaka kommentarer. Speciellt om man har dåligt sjävlförtroende och självkänsla.
Och vikten av att tro på människor, ge dom ansvar och peppning.
Han pratade också om hur det är att vara på botten, som han varit. Och den livskris som han faktiskt går igenom just nu.
Tankevärt helt klart.

Yngve, pratade om sitt hjärtebarn, Ishotellet i Jukkasrävi.
Han var en fåordig norrläning. Som med små medel, små kommentarer och ett underfundigt leende fick hela salen att vrida sig av skratt!
Vilken härlig människa! Vilken inspiration!
Hela han hade en aura av energi och jag tror, att folk som bara är i hans närhet, växer som människor!
Hans mantra Var "kul, fint, härligt"
Allt går, allt är fint och livet är underbart härligt.

När han först startade Ishotellet sa en person till honom "ingen vettig människa vill väl komma hit?"
Och han tänkte då "nähe, men alla andra då???" :-)

Jag gick ut ifrån seminariet med ett leende på läpparna, väldigt inspirerad och med en full energi bank.

Det är ju så ibland, när man jobbar som vi gör, att man ibland tröttnar och tänker att "nu skiter jag i det här och söker jobb".
Få en arbetsgivare, göra en specifik grej.
Men, jag vet ju att jag ganska snart skulle bli grymt uttråkad. Det finns både för och nackdelar med att var företagare.
Daniel beskrev det så bra! :-)

Oj, vad man behöver sådana här energiboostar! :-)

När jag kom hem hoppade jag i dojjorna och sprang 3 km. Jag funderade på att skjuta på det till kvällen, men näe.
Skönt att ha det gjort!

Nu är det dags för utvecklingssamtal med minime.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar