Sidor

tisdag 6 november 2012

Man ska akta sig för vad man önskar...

Jag önskade lite kyla och kyligt fick vi! :-)
Det bet i näsan nu och det känns kallare än den nolla det är.
Så, nu håller jag tummarna på att det blir ännu lite kallare! :-)

Ska det vara vinter, så kan det lika gärna vara en "riktig" vinter.

Barnen vill skriva önskelistor till tomten i kväll...
Lilleman påstår att tomten inte finns. Om han finns så får han en massa hjälp av alla vuxna..och så har han nog hjälptomtar också.
Det är så kul att höra teorierna om tomten.
 
Jag hade ju hoppats att han trott på den lite längre, för det är ju magin med julen.
Att barnen tror på tomten och man kan förstärka hela känslan.
Ställa ut gröt och göra små skoavtryck.. :-)


Skolan är smart och har sitt lucia firande kvällen innan. Det brukar ju alltid bli meckigt annars när man skulle behöva klona sig och vara på två ställen samtidigt.
Nu får vi hela lucia grejjen två gånger! :-)

Minime ville vara tomte mor(är jag förvånad?) så det är dags att börja kika på dräkter..Dom går ju som smör i skolsken i slutet av november.
Synd att hon inte ville vara lucia, för ett sånt linne har jag liggande, som jag köpte förra året.
Men, då ville hon vara pepparkaksgumma! :-)
Det finns inget som får en att gå så direkt in i "Jul mode" som lucia på dagis!
Alla små lucior, tomtar, pepparkakor och stjärngossar är så söta att man bara dör! :-)

Och, snart är det ju glögg dags! :-)
Mmmm....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar