Sidor

söndag 11 november 2012

Tillökning i familjen

Ajajaja, mitt stackars huvud..
Jag har förträngt det länge och inte riktigt gett mig tid.
Även om jag vet att det är dumt. Nu, är det mer än dags att ringa Kiropraktorn.

Ao..det börjar alltid i bäckenet och sprider sig sen sakta men väldigt säkert upp och sätter sig i nacken.
Där sitter det nu och ger mig en sjuhelsickes huvudvärk.
Så, det är vad jag ska göra innan jag gör nåt annat vettigt i morgon..
(Jag får alltid skäll, för att jag kommer för sent..och det blir garanterat samma visa den här gången! )

Om någon har missat det, så är det fars dag, idag.
Jag hade glömt det!
Kom på det sent igår kväll och då var det sådags..
Men, jag pallarade mig ur sängen i morse och fixade frukost till familjens pappa.
Jag beordrade honom tillbaks i säng, när han försökte smita. Och han såg genuint förvånad ut, för det brukar ju mest vara åt andra hållet, att han får kommendering att röra på sig! ;-)

Sen blev det ballongblåsning och dukning inför invasionen av 6 åringa.

 
Jag vispade ihop en rejäl Våffelsmet. De flesta barn gillar pannkakor och vofflor, så det är ett säkert kort. Som tur var, dök det upp en svåger som ställde sig och gräddade klart, under tiden vi med hjälp av farmor (med "Unga örnar" erfarenhet) och pedagogsvägerskan utfodrade barn.

Fördelen med att grädda, är att man kan äta direkt ur laggen, så det var nog ingen dum idé att ställa sig där! :-)
 
 
Vi körde den lätta varianten, med grädde och sylt direkt på "hjärtan" utan bestick.
Vilket fick många att höja på ögonbrynen.
"Ingen fara, vi spolar av alla med slang på baksidan sen" förklarade vi.
DÅ fick alla stora ögon! :-)
 
Alla mumsade med god aptit och orkade tom peta ner en och annan tårtbit efteråt.

 
Under tiden alla åt, var volymen rätt hög, men ändå trevlig. Det är så kul att lyssna på allt tjatter.
Och säga vad man vill om genus hit och genus dit, men det är skillnad på könen!
Tjejerna, klädda i klänningar och tiaror satt som ljus och väntade på maten, medans killarna direkt letade fram svär och andra attiraljer och jobbade upp lite aptit! :-)
 
Sen, drog vi igån en film och volymen dalade direkt! Vi kikade in lite då och då för att se att ingen gått hem! :-)
Så tyst var det!
 
Lilleman fick en massa mer lego och är ju hur nöjd som helst. Vi kommer inte att se röken av honom i kväll.. ;-)
 
Sen, fick han en "liten" spindelmanenfigur. Han älskar spindelmannen.
Den är så pass stor att jag tror att den behöver få en egen plats i bilen..och vid bordet..
Undrar vad han äter??


Nu är vi alla lite lagom sockerhöga och ska försöka fatta att det är söndag.
Och måndag i morgon.
En spännande vecka inleds.
Oj, vad jag skulle vilja ha en spåkula ibland...
Jag kanske ska sätta mig hos dottern och bli lite spådd???
JA, så får det bli! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar