Sidor

torsdag 1 november 2012

Flaskpost!

Första november. Tänka sig! Vart tog oktober vägen?
Undras om det hänger ihop med ålder, eller om världen är ur led? I alla fall min värld ;-)
För jag tycker inte att jag hänger med i svängarna riktigt.
Dagvill av rang är jag i dag, eftersom att jag tror att det är lördag! :-)
Och att det är november, känns märkligt, eftersom att jag är kvar i augusti på nåt vis...
 
Fåglarna har i alla falla fattat att vintern är på väg.
Vi la ut det som vi grävde ur pumpan igår och dom äter det så glatt så!
Plus, att dom vinterisolerat sina bon!
Såhär ser stolarna på balkongen ut.
De har pickat hål lite här och var och dragit ur allt "fluff".
Man kan inte annat än le! :-)
 
 
Solen sken en liten stund runt lunch men det blåser rätt friskt.

Jag passade på att kratta ihop löv och lägga runt rosorna, så att även dom får lite varmt om fötterna.
Borde bli bra när snön kommer och lägger sig på.
För, snö ska det ju bli denna vinter, eller hur? ;-)
 
Däremot glömde jag bubbelplasten hemma som jag tänkt vira runt några krukor. Hoppas att det inte hinner bli jätte kallt innan jag får ut den.
 
Min bil, fick vinterstövlar på idag.
Skönt att ha. Det har ju varit lite halt flera mornar...

 
Och, idag blev det julmustpremiäre! :-) Jag är inte så förtjust i must, men barnen älskar det!
Så, till dagens lunch grillkorv, fick dom varsin liten flaska.

 
Vi tog en promenad efter lunchen, ner till havet.
Det blåste ren storm, så mäktigt att se!
Man får mycket syre på kort tid, när det blåser så pass! :-)
 
Jag kan stå hur länge som helst och titta på vågorna som rullar in och slår över stenarna.
Varje våg låter annorlunda och man väntar liksom på den "perfekta" vågen.

 
Tyvärr hade jag inte rätt objektiv. Jag hade velat ha en bra närbild, men inte bli våt om fötterna! ;-)

 
Plötsligt hojtar maken att han hittat flaskpost! :-)
I vassen låg en flaska med brev inuti.

 
Två tjejer hade slängt i flaskan i slutet av juni vid Oaxen. Inte så långt härifrån.
De hade skrivit brev på Tyska, franska och svenska . :-) Så, tanken var nog att den skulle guppa iväg lite längre än det gjort.

 
De bad om svar via mail till den som hittade flaskan, så det måste vi ju göra nu! :-)
Härligt att barn fortfarande gör sånt!  I denna "cybervärld".

Det var skönt att komma in i stugvärmen nu och njuta av en kopp kaffe och ett liiiite glas rom! :)
Snart ska jag sätta mig och jobba lite.
Man kan ju inte bara lata sig!;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar