Sidor

lördag 17 november 2012

Cardio by Olga

Tanken var att ta en lång PW idag, när vi har barnvakter här.
Men, maken kände sig lite häning. Eftersom att han absolut inte har tid med att bli sjuk, han heller, så gjorde han det enda rätta och kröp ner i sängen.
Jag pep ner i gymmet i stället.
 
Jag har varit lite sur över att träningen inte "ger" så mycket just nu. Det gick bra i början och sen har jag lagt mig på en platå som jag inte kommer av.
Jag äter rätt bra, om än inte hundra. Jag kan skärpa mig mer.
Men, ärligt. Jag vill inte vara hundra hela tiden! :-)
Jag vill äta gott ibland med.
Även om jag VET att sockersuget biter mig i rumpan!
Nåja, jag kämpar med att hitta en bra nivå där.
 
Jag har varit nöjd med att jag kommit tillbaks till 3-4ggr/veckan under hösten efter den sega förkylingen.
Men jag har inte hittat rytmen och jag känner ingen "effekt"riktigt.
 
Eftersom jag har Olga som min "guru" så har jag läst på lite hos henne.
Försökt hitta inspiration och nya vägar.
 
Och, hon menar ju att "sådana som jag", som lägger på mig "på mitten" inte ska springa.
Och jag hör vad hon säger. Men har inte lyssnat! ;-)
Jag ska köra korta och intensiva pass.
Tung styrka och mindre cardio.
INTE springa och absolut inte länge/långt. (det stressar kroppen..)
Och, jag kan inte ha några åsikter om löpningens vara eller inte vara. Jag kan alldeles för lite.
Men, tydligen ska det inte vara huvudträningen.
Det får man "njuta av" vid tillfällen när det känns skönt med en löprunda. Som "efterrätt" liksom..
hm..
 
Så idag tänkte att jag gör nåt helt annat nu och ser hur det går.
Jag gick in på hennes blogg och letade upp ett Cardiopass som jag vet att hon rekomenderat förut.
Och -det här ser ju inte så jobbigt ut.
Jag brukar köra intervall där jag börjar på 6 och sen intervallar mellan 8,10 & 12 i hastiget.
MEN inget motlut. möjligen lite grand. som 4.
 
Jag säger bara: HERRE GUD!
Det var inte att leka med! Mitt band går bara upp till 10 i lutning.
Vilket var tur.
Jag. trodde. jag. skulle. dö.!

I dear you! Pröva!
Det ser lätt ut men är skitatungt!
Halvägs där när man ska köra en minut på hastighet 10...jiises!

Så, nu blir det såhär. Tre gånger i veckan i en månad.
Plus tung Komplex femma på det. Max 40 minuter får det ta.
(Sen får man ett hormonpåslag man inte vill ha..tydligen..)

Då borde det kännas och synas om det gett effekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar