Sidor

tisdag 13 november 2012

Guldfiskminnet går i arv

Ah, så skönt att sätta ner rumpan i sängen nu...
Jag åkte ifrån "långtbortistan kund" kl 19 och det var jäkligt mörkt...Man kör inte i mörker alltför ofta.
Men, jag har haft en bra dag och kväll..
Det är inte alls dumt att slippa dagishämtning och middagsböket! :-)

Barnen var mer eller mindre säng klara när jag kom hem.
Under tiden jag jagade ifatt Minime och klädde henne i pyjamas, instruerade jag lillema att klä av sig och borsta tänderna.
Sekunden senare står han bakom mig och mumsar pepparkaka!
Ke??
"Varför äter du pepparkaka i stället för att bortsa tänderna?" Undrade jag.
Och fick till svar "oj, jag glömde!"
hmmm...

I morse fick han uttrycklig order om att klä sig och äta den framställda frukosten, under tiden jag lämnade minime på dagis..
När jag kom hem, byggdes det lego och varken kläderna var på eller frukosten i magen.
"Oj, jag glömde" Var svaret på varför inget hänt under kvarten jag var borta.

Så jag konstaterar att mitt guldfiskminne verkar gå i arv.
Men lillemans är om möjligt ännu kortare än mitt! :-)

Hur ska det bli när han blir äldre?
Men, då kanske man kan ha kalendern direkt kopplad till hjärnan? Vem vet? ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar