Sidor

måndag 19 november 2012

Busted!

Jag kommer in i köket.
Lilleman sitter vid köksbordet.
På bordet står ett tomt glas, en sked och ett Oboy paket.
Lilleman är tyst.
Ovanligt tyst.
Han sitter med stängd mun.
Jag tittar på honom.
Han tittar på mig.
Det lyser bus lång väg.
Det lyser "jag har inte gjort nåt" oskyldigt lika mycket.

Jag säger "du vet att man inte får äta oboy direkt ur paketet, va?"
Han nickar med stora ögon.
Sväljer diskret.
Säger sen "näe, det skulle jag aldrig göra".

Nä, nä....
Och så kan han dra den om rödluvan också! ;-)

4 kommentarer:

  1. Inga avslöjande chokladpuffar ur munnen?? :-)

    SvaraRadera
  2. Hahaha!!!Han kommer gå långt!!

    SvaraRadera
  3. Näe, men det hade inte förvånat mig Jeanette! :-)
    Ingela:dessvärre tvivlar jag...kan _kan_ inte ljuga! :-D

    SvaraRadera