Sidor

söndag 18 november 2012

Det man inte vet, det känner man inte till..

Just nu är det ju inte så mycket "blomma" i livet. Iofs så växer det troligen hejdlöst i trädgården, med tanke på fukten och värmen.
Men, jag har inte kollat! ;-)
Jag satt och funderade på om man skulle "hotta upp" blomstrena här inne, men kom på att det inte är så länge tills man ändå vill köpa lite julstjärnor.
Så, jag pamprade mina Orkideer lite i stället.
Det är de enda blommor som överlever en längre stund i det här huset.(har med ventilationen att göra..) Så det är ju tur att jag formligen älskar Orkideer! :-)
 
Fördelen med dom är att jag inte behöver vattna så ofta. Sådana blommor är toppen, när man är känd för att ha guldfiskminne.
Så, idag vattnade och pratade jag lite med dom.
Och även om det är mörkt och tråkigt, så mår dom toppen och indikerar att det kommer nytt liv!
Flera har stora knoppar.
 
 Så najs när man ser att det är på gång och kommer att bli en massa blommor, troligen lagom till jul.

 
En blommar för fulla muggar.

 
Faschinerande att den orkar blomma, med tanke på det lilla solljus som finns dessa dagar.
 
Maken och Lilleman åkte på fotbollsträning nyss. Eftersom att han varit sjuk och ätit antibiotika så har han inte varit med på inomhusträningarna.
Så, idag när jag påpekade att det var dags att hoppa i kläderna tittade han först ut och sen på mig.
"Ska vi träna NU? Det är ju bäckmörkt"
Jag förklarade att de nu tränar inomhus.
Och då såg han om möjligt ännu mer förvirrad ut.
För, man får ju inte springa inomhus!
 
Det är ju sånt vi vuxna ofta glömmer att förklara, för det är så självklart för oss!
Men, hur skulle han veta hur en inomhusträningssal ser ut om han aldrig varit i en?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar