Sidor

tisdag 27 november 2012

En prinsessas vara eller inte vara...

Det var mörkt.
Sen blev det mindre mörkt
Nu är det jätte mörkt igen.
Det var den dagen det! :-)

Tur att man har öppen spis på kontoret! :-)

Just nu, har jag lite svårt att koncentrerar mig. För stora dottern och maken har värsta debatten om vilka som får bli Disney prinsessor.
Tydligen har Hanna Montana nu blivit Disney prinsessa, vilket upprör stora dottern.
Mycket!
Det finns f-n regler för sånt! Man ska vara tecknad! :-)
Det var dagens I-landsproblem.

Själv blev jag lite upprörd när jag skummade Fejjan idag.
Den lokala polisen har ett konto och skriver rätt mycket. Kul tycker jag.
För ett tag sen, uppmärksammade dom att någon slagit in en framruta på en polisbil och påpekade att det var grymt onödigt gjort.
Och de har fått blandade svar på det inlägget.
Man blir mörkrädd vid vissa svar.
Många tycker att det inte gör nåt. "Det finns ju så många polisbilar" och några förstod inte grejjen att det kunde innebära att någon dog, om polisen inte kunde åka i sin bil.
Jag säger bara:
HERRREGUUUD!!
För det första, det är skattepengar som finansierar polisbilar. Alltså blir det dyrare för alla att några tycker att man kan slå sönder bilar, "för det finns så många ändå"?! Va?

Och, om bilen inte är brukbar och polisen inte kan åka på ett larm, då kan det innebära att någon dör!
Sen att inte alla vet att polisbilar (och taxi!)har hjärtstartare och åker på plötsliga hjärtstopslarm, tja, det kanske inte alla vet.
Men, alla andra brott då?!
Om dom får ett larm på en pågående misshandel..??!
Dah.
Visst, man kan tycka vad man vill om poliser och deras uppförande. Men sen när, har skadegörelse hjälpt nåt??
De gör ett jäkla bra jobb tycker jag och är grymt underbetalda.
När man väl ringer dom, vill man gärna att dom har en bil att åka i!

Det blir jag mer upprörd över än att Hanna Montana blivit prinsessa! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar