Sidor

torsdag 29 november 2012

Inte lång, men kort!

Idag ger jag mig en reflektionsdag.
Gudarna ska veta att jag behöver det! :-)

Jag behöver smälta och fundera på lite ditten och datten. Och dagen blir varken hackad eller malen ändå...

Vi började med att vakna till en underbar vintervärld. Det är fint när snön lagt sig!
Det är inte kallt, utan bara fluffigt.
I skolan var alla barn ute och hade snöbollskrig när jag lämnade Lilleman. Lyriska barn överallt.

Jag åkte med Minime till BVC för 4 års koll.
Och det är alltid lite spännande, för man vet liksom inte med henne. Endera går hon i baklås, eller så går allt som på räls.
Hur gick det då? Jo, jag kan säga såhär. Sköterskan vet ALLT om Minmes familj nu....

Balans på lina gick fint. Ögonkollen gick sådär. Hon ville inte ha piratlappen. "varför? När man kan titta med båda ögonen? dah.."
Hon skulle rita en gubbe och det gick, nästan...Hon hann inte med gubben, för han fick gräs, en dörr, sol och ett moln.
Sen ritade hon pappas bokstav och så var hon klar. :-)
Så var det då dags för hörsel koll.
Jag förstod att det inte skulle funka så särdeles bra.
Man ska nämligen plocka klossar när de piper.
Klossarna är olika stora och har olika färg.

Och det fattar ju alla, att då måste de plockas i ordning. Storleksordning och färgkoordinerat.
"VA? Piper det? Ok...
Men jag måste få dom i ordning..."

Så, vi ska dit igen.
För hon hör höga toner bra, men lägre lite sämre..
Jag antar att det kan hänga i hop med koncentrationen...
Men, vi ska dit och göra om det och det är ju skönt att man kollar en gång extra.
Så, det är som när hon kollades ett par dagar gammal. "hon hör, men det är inte säkert att hon lyssnar" ;-)

Och så är hon lite kort. Men, jag är inte orolig. Det har inte delats ut flaggstångsfrön hos speciellt många i familjen.
Vi är korta i rocken. Men det går bra ändå! :-)
Och med tanke på hennes kaixighet, så är det rätt bra att hon inte blir stor -också!
Nåja, längden ska kollas upp också, så småningom.

När jag lämnade henne på dagis, berättade fröken under stor munterhet, att hon trott att Minime varit på kollen igår och frågat hur det gått.
Hon hade fått en utförlig förklaring över vad man hade gjort och hur Minime hade klarat testerna.
Som var idag! :-D
Så, fantasi saknar hon inte!

Nu är det dags för ett hårt gympass för mig.
Det blir Core och styrka.

Kvällen innehåller en affärsmiddag som garanterat slår i kaloritaket multum.
Så, jag ska mota Olle i grind..
Och bli lite varm.

När jag är klar, kanske jag vet hur ändringarna i min Power Point ska vara. För där sitter jag fast nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar