Sidor

torsdag 15 november 2012

Kan man vara säker?

Vilken skillnad det är när att någon tänder lampan! Inte alls lika grått och tråkigt som igår.
Solen skiner och det är jätte skönt ute!
Lite märkligt när vi är i November. För det känns mer som april!
Man får ta den tunnare jackan...
Så nu är jag inte längre dagvill..jag är månadsvill! ÄR det verkligen november??? ;-)

Och, nu hänger det ju luciakläder överallt, men den feeeelingen fick jag inte idag!
Så, dumt nog hänger den fina tomteklänningen kvar.
Som Minime troligen vill ha...
Men det hör väl liksom till att man ska jaga lucia kläder i sista minuten? ;-)

Senaste gångerna jag varit hos frissan så har hon pratat sig varm om det "nya" inom frillbranschen.
Ut med mousse och spray och in med -saltvatten!
Öh? Va?
"så känns det som när man badat på sommaren"
Ja, precis! Och då brukar man längta till att duscha UR saltvattnet...juh..

Nåja, hon har pratat sig varm och använt det i mitt hår senaste gångerna. Och, jag får ju ge henne rätt.
Det behövs inte mycket för att få håret att ligga som man vill och ha stadga.
Men, det bär en emot att köpa hem saltvatten.
Nåja, jag brukar ju muttra och vägra ett tag och sen ramlar jag med dit. Oftast.
(ja till och med när det gäller "Vammppisar!")

Så, idag fick det bli en flaska.

 
Men inte frissans svindyra, utan H&M:s aningens billigare variant.

Jag är löjligt seg idag. Blir inte mycket gjort på någon front, tycker jag.
Vissa dagar är sådana, när man inte är så produktiv.
Tur att chefen har förståelse för sådana dagar! ;-)

1 kommentar:

  1. Jag som har använta saltvattenspray i ett år redan för att få lite stadga på håret... :-) Superbra! Fast jag köper frissans dyra ;-)

    Erika

    SvaraRadera