Sidor

fredag 2 november 2012

Jag är inte längre ensam!

Jag älskar ju min "Vammppis".
Det är liksom kväll när jag kryper ner i den och släpper ut alla valkar och volanger! :-)
Sen är det lite som med skottarna och kilten.
Man (läs:maken) kan aldrig vara helt säker på om det finns några kläder under! :-D :-)
Den är med andra ord tokmsyig att tassa runt i.

Nu är jag inte längre ensam!
Vi är nu två i hushållet! :-)
Även dottern ramlade dit! Och valde en rosa, så nu går hon under namnet "Nasse" :-)

 
Minime har varit skitsur i flera dagar på mig, för jag stickar bara "sånt där konstigt" och inga kläder till hennes dockor, som faktiskt fryser!
Så, igår lovade jag att sticka åt henne en stund.
Idag fick hon välja garn och färg.
Surprise! Rosa! :-)

 
Så, nu blir det till att fixa nåt till dom stackars dockorna så att dom inte fryser i hjäl!
 
Och - ni som väntar på handledsvärmare, hav tålamod! Jag har snart tre par klara, så att ni får lite att välja på! :-)
Men, en glad Minime ger en övrigt glad familj, så ni får vänta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar