Sidor

torsdag 15 november 2012

Den som väntar...den väntar..

Det har gått troll i mina kvällar...
Jag kommer mig inte i säng. Jag blir sittande med både det ena och det andra.
Och vips, så är klockan alldeles för mycket.
Till och med så att maken börjar gnälla att jag borde lagt mig för länge sen..
Och han är en natt uggla!
(Sen blir han irriterad över att jag somnar innan huvudet når kudden. För han ligger ju vaken sen, vilket gör att även han somnar för sent.)

Så nu funderar jag på att ställa väckarklockan på kvällarna. För att gå och lägga mig! Det borde väl funka?
Jag vill vakna pigg och utvilad! sådeså.
Idag har det varit grymt segt, solen till trots.
När maken dök upp på eftermiddagen, slog vi två flugor i en smäll och hade strategimöte på gående fot! :-)
Alla möten behöver man ju ha inte sitta vid ett bord.
Man tänker ändå bättre när man rör på sig.
Så vi tog en rask timmes prommis. Så skönt att få både ljus och frisk luft.

I övrig befinner jag mig i "vänt läge". Lite allmänt. Både privat, på jobbet och folk i min närhet.
Besked som sen kommer att genererar lite "jallajalla"..
Som man inte kan tokplanerar innan, utifall att det inte blir av och man måste planera om.
Jag misstänker att det är det som gör mig så seg.
Det finns en massa som hänger i luften och sånt gillar jag..inte.
Alls.
Att behöva vänta på att andra ska bestämma sig, eller göra det som ska, för att jag ska kunna göra det jag ska.

Men livet är ju så. Ett evigt väntande. På bättre väder, lönen, provsvar, intagningsbesked, offertförfrågan, budgivning, tillfrisknande, rutinuppdateringar och jag vet inte allt.
Så, med andra ord borde jag ju vara van.
Men näe.

Det kräver en hel del reflektion och koncentration just nu.
Vi har lärt oss (på kurs, minsann!) att man ska gå ur situationen när man fastnar.
Göra något helt annat, göra tvärsom eller byta arbetsuppgift.

Så, nu har jag bestämt mig för att inte tänka på allt som snurrar just nu utan vila till på måndag.
Och då verkligen sätta mig och fokusera.
Förhoppningsvis har jag reflekterat klart då! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar