Sidor

torsdag 22 november 2012

Chockad..

Oj vilken seg morgon.
Det har blivit lite för sent ett par kvällar nu igen.
Jag är jätte duktig att hålla mitt schema i övrigt. Mellan 16-20 är det inget jobb.
Bara sånt som maken kallar "aktiv vila".
Dvs barn, tvätt, städ, plock, vik och allt det där andra som "ska" göras av "någon"...

Men, sen ballar det ur lite.
Igår fixade jag i ordning de handledsvärmare jag gjort klart för försäljning.
Sen knåpade jag ihop en liten överraskningspresent till en person som jag tycker behöver piggas upp.
Personen lär inte bli piggare och sjukdomen inte lättare, men "hen" (Titta! JAG skrev Hen! :-)) blir varmare om lite valda kroppsdelar. :-)

Sen när barnen väl somnat, så blev det lite jobb och vips var klockan över 00! Igen.
Dah..
Klockan 3 kom Minime och kröp ner under mitt täcke. "jag vill titta på bolibompa mamma"..
Jomen visst!
Inte.
Hon snurrade en stund. Sen upplyste jag henne om att hon endera skulle ligga still hos mig eller gå tillbaks till sin säng.
Och då valde hon sin säng. Då var klockan närmare 5.
När klockan ringde trodde jag att jag missat och ställt den fel!
Det hade ju bara gått typ tio minuter från att Minime tassade iväg.
Men nejdå. Upp och hoppa med sig..

Mörkt och blött var det ute.
Jag kände redan då att det inte blir några stordåd innan lunch idag inte. Segt som sirap.
Men, träna, det blev det.
Jag har en text som ligger och snurrar i huvudet och det brukar lösa sig efter att jag svettats ett tag.
Så, med den i huvudet gick jag på Olgas Core pass.
Och- jag är fortfarande chockad och lite förbaskad på att passet är så sjukt tungt!
Det ser inte tungt ut och borde inte vara det.
Men de mittersta 5 minuterna är helt galet.
Jag tror på fullt alvar att jag ska tupp av!

Men, samtidigt är det en utmaning. Jag vet ju att jag endera dagen kommer att ta mig igenom passet utan större problem.
Hur lång tid det kommer att ta veta fasen dock.
MEN, när jag kör passet och inte riskerar ett akut hjärtstop, då ska jag banne mig fira! (med en löprunda? ;-))

Det ser inte ut att bli ljust idag, heller. Så nu ska jag tända en massa ljus på mitt "kontor" och plita ner den där texten som poppade upp så småningom! :-)

2 kommentarer:

  1. Tack! Dom är superfina!
    Tur att jag inte läste det här innan jag fått dom!! Jag är så listig at tjag bergis hajat att hen var jag.
    Mina ungar brukade klaga på att jag var som en snut när dom försökte ljuga för mig när jag "förhörde" dom om nåt fuffens.

    SvaraRadera