Sidor

torsdag 29 november 2012

Stockholm i mitt hjärta..

Nu börjar helgen! :-)
Inte dumt.

Vi har varit på affärsmiddag och haft jätte trevligt.
Haft givande diskussioner.
Ätit gott.
Som brukligt så dokumenterar jag efterrätten. Det är ju liksom det som är viktigt. :-)
Men, rårakan till förrätt och den rimmade laxen till varmrätt smakade inte illa det heller. Tvärsom.

Det är minus två grader nu och snöar lite lätt.
Stockholm i vinterskrud är så vackert att man blir tårögd!

Barnvakt var storebror och när vi kom hem lekte dom "vem kan ligga kvar i sängen längst". :-)
Storasyster som ska upp i skolan sov redan.
Lilleman har knoppat in och Minme ligger och pratar med sina dockor. ( när vi kom hem sa hon "men mamma, vad du är fin! Ska du gifta dig!? " :-))
Jag hoppas att det innebär sovmorgon för mig!
Sen packar vi ihop oss och drar till landet.

Det är så länge sen vi var där nu att längtan river i mig. Det ska bli så skönt att byta lite miljö.
Minisemester.
Även om jobbdatorn får följa med.

När vi kommer hem sen så är vi inne i december.
Det är tre veckor till jul och fyra till Nyår.
Min favorit helg.
När man kan summera året som gått. Helvette vilket år vi haft, på många sätt.
Och välkomna det nya. Helsicke vilket år vi kommer att få, på många sätt.

Maken och jag är då inne på vårt 10:e år. Det har hänt mer på våra 10 år tillsammans än de 30 jag hade innan..:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar