Sidor

tisdag 18 december 2012

Väldigt pigg för att vara sjuk...

Märkligt med sjuka barn. Barn som Minime.
Hon har varit hängig hela dagen. Inte febrig, men klängig, trött och allmänt "off".
Ända tills klockan slog 20:00
Då! "pling" och vi har aldrig haft piggare tjej!
Nu har hon bytt pymamas femtielva gånger, bäddat ner gosedjur i min säng (sjuka. Som jag ska passa! varför åker jag på alla sjuka för?) rivit ur sin garderob, retat sin bror och ligger nu och sjunger.
*suck*
Sjuk? typ...

Själv har jag frossat i Julprogram! Ernst, Ernst, Leila och till slut Äntligen hemma.
Pyssel på hög nivå! :-)
Men, när man tittat på alla kaloribomber Leila gör, så blir man nästan lite illamående till slut.
Gott ja, lite äckligt, jo...
Däremot så kunde Ernst gärna få bo här ett par veckor då och då.
Typ till Jul, påsk, midsommar...höst..vår. Tja, lite med jämna mellanrum liksom.
Jag kunde ligga på soffan och titta på under tiden han pimpar och fixar.
Det går ju så fort och lätt när han är i farten!
(Och ja, allt man ser på Tv är sant! Man speedar garanterat inte upp farten, alls..)

Men, vad är det med Lulu Carter? Endera är hon sjuk och går på cortison, eller så har något gått rätt galet..
Varför är det så farligt att åldras? Med lite...hm...grace? Varför spruta sig full med ditten och datten så att man ser ut som en blank och svullen Kalle Anka?
Hellre är jag rynkig och..gammal..;-)

En lite kul grej hände idag.
Hm...jag fick ett "grattis till reportaget i tidningen" av en politiker...som jag haft diskussioner med om den obefintliga snöröjningen. :-)
*hehe*
Han tyckte att det var ett bra reportage, eftersom det också framkom att man inte är nöjd med resultatet ifrån kommunhåll heller.
Vad kunde dom säga? Jag hade ju rätt i min kritik.
Och dom har gjort en Pudel.
Och är rätt trötta på hela eländet...precis som vi som bor här är.

Nåja, nu är det snart sovdags.
Det är en spännande dag i morgon. Där maken och jag får..eller rättare sagt köper en julklapp modell större till oss.
En som vi får öppna framåt nästa sommar! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar