Sidor

fredag 14 december 2012

Schkåååål! Det är fredag! :-)

Min fredag började 05:05. Jag var inte pigg!
Kl 01 kom en liten fröken tassande och la sig i min säng.
Och jag sover inte bra då. Även om hon är mjuk, varm, go och ligger still, så måste jag ligga lite på "svajen".
Och sover inte. Samtidigt var jag lite orolig för att inte vakna när jag skulle och att väckarklockan skulle väcka Minime, så den fiskade jag med mig och la på magen! ;-)
Så att jag snabbt som attan skulle kunna stänga av den...
När jag vaknade med ett ryck, ett par minuter innan klockan skulle ringa, snurrade hela rummet.
Jag hasade ur sängen, letade fram kläder och satte mig i köket en stund tills rummer slutade snurra.
En skvätt cola gick ner och sen åkte vi.
Väl hemma igen, drog jag inte ens av mig kläderna, utan la mig direkt i Minimes säng och slocknade.
Vid 8 vaknade jag av att maken och Minime var upp och sprang och la mig i min egen säng och drog täcket över huvudet.
Vid 9 gick jag upp. Fortfarande lite yrslig och trött, men, sånt har man ju inte tid med! ;-)

Efter frukosten åkte vi till Farmor med barnen och drog sen iväg för att träffa en viktig herre.
Vår lista var nästan lika lång.
Vi hade ett par timmar på oss, för kl 14:30 skulle vi vara på kontoret, gärna med en tårta under armen.
Och vi lyckades!
Prick 14:30 sladdade vi in på parkeringen.
Idag tackades ett par av de sista anställda av i ett av de bolag vi avvecklar.
Lite sorgligt, men nu har vi gjort det i omgångar under ett halvår...
Man orkar inte riktigt annat än att konstatera att det är som det är. Livet.

Sen åkte vi med ett paket under armen, till vår "Mentor" L.
Vi skulle bara titta förbi, men blev inbjudna på kaffe och blev kvar.
Har man trevligt, så flyger tiden iväg.
Så plötsligt var klockan 19!
Och det känns jätte konstigt att kunna göra en sån sak.
Spontanbesök utan att behöva passa en tid.

Nu njuter jag av ett glas rött och ska slå in alla klapparna.
Skönt att ha det gjort!
Det är lite kvar, men det ska lösas i morgon...
Men - jag ska njuta av en sovmorgon när jag får vakna av mig själv!
Ska vi slå vad om att jag vaknar kl 7? ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar