Sidor

måndag 3 december 2012

Den är lång, den där kurvan..

Kylan har hållit i sig hela dagen. Jag tror att mätaren frusit fast! :-)

När stora sonen jobbat klart, lämnade jag Minime i hans vård och åkte på lite ärenden.
Hon är pigg nu och har knapt någon feber, men det känns onödigt att släpa ut henne i kylan.

Jag åkte till närmaste Centrum, för makens bil vill man inte åka så jätte långt med i halkan.
Det var knapt att jag kom av parkeringen. Och man åker inte uppför om man kan åka runt! :-)
När jag parkade såg jag att jag glömt telefonen hemma.
Då blir man lite svettig. För det är när man inte har den med sig som man blir stående någonstans!
(Hur gjorde man innan mobilen fanns??)

Barnen behövde termobrallor. Jag vete fasen hur jag tänkte när jag köpte jackorna. För jag köpte inga termobrallor!
Dah. Vanliga överdragsbyxor fick dom. Men att det skulle bli kallt förträngde jag, eller kanske trodde jag inte att det skulle bli kallt?
Det är en jäkligt lång inlärningskurva på det här med vinter!
Varje år letar jag isskrapor, vantar...och termobrallor!

Jag travade in på H&M, men se där har man bara jackor! Inte en bralla! Märkligt. Plus att man nu vänt hela butiken spegelvänt.
Man hittar inte ett skit!
Så det blev Lindex.
Fanns inte så mycket i byxväg där heller, men det fanns.
Lilleman behövde ny fleece jacka också och vantar.

Det blev färgglatt! :-)


Mimime blev så lycklig över sina byxor och ville knapt dra av sig dom!

 

Nu kan det fortsätta att var kallt, hela vintern! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar