Sidor

måndag 31 december 2012

Bakis..lite i förväg!

Jag är ju lite "kärringen mot strömmen", så jag är bakis idag, i stället för i morgon när alla andra har ont i håret.
Varför?
Jo, jag blev ju sittande vid datorn tjattrande med "pumorna" igår..kom på att klockan var över midnatt och då kunde jag ju plita ner "sista dagen på 2012" dårå..:-)
Sen, när jag skulle krypa i säng och borstade tänderna och tog fram ögonsalvan så såg jag den lilla burken med "detoxpiller".
De som jag fick med på köpet här i höstas när jag köpte "piggelinpillrena".
De piller som jag för övrigt tagit alldeles för oregelbundet för att känna någon jätte bra effekt av...
Nåja.
Detoxen, de ska man ta på kvällen, och så renar de kroppen under natten.. Och man vaknar 10 år yngre och skitsnygg morgon efter.. (hahhahah...jo..eller inte...)
Nåja, jag prövade pillrena ett par kvällar då i höstas, tre tror jag, men gillade det inte.
Jag sov som död. Vaknade lullig i huvudet och nästan lite snurrig.
Men, det var en period när det var rörigt i övrigt, vi var förkylda, barnen var sjuka och det var "tungt" lite överlag liksom.
Så jag tänkte att jag var nog för trött för att det skulle funka.

Men, så igår. Då tog jag två tabletter igen.
Även om vi är förkylda och skruttiga nu, så är vi fasen utvilade. Vi har inte gjort annat denna jul än sovit och vilat.
Men,effekten blev precis som senast.
Jag mins att jag lägger huvudet på kudden. Ser inte ett skit, pga gucket i ögonen!

Och sen vaknar jag klockan 8:15 i morse när en iskall Minime lägger sig på min arm.
(Hon vägrar pyjamas...och är som en isbit på morgonen.)
Och jag känner mig fan bakis, igen.
Luddig, huvudvärk och alltmänt urk.
Och visst, visst, Jag har säkert en massa skit i kroppen som ska ut och jag borde ta dom i flera veckor och se när det släpper.
Men jag valde en annan lösning.

Jag gav dom till maken! :-)
Han som ligger och tittar i taket på kvällarna och inte kan somna.
(och petar mig i sidan och väser "hur fan gör du! Det är otrevligt att bara lägga sig och somna!!")
Och han är löjligt morgontrött och seg på morgnarna, han märker säkert inte effekten lika starkt som jag gör! :-)

Ska bli intressant att se om han känner nåt av det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar