Sidor

fredag 28 december 2012

Tulips in da house!

Nu är man lite dagvill! Mer än vanligt. Jag fick snällt bläddra i almanackan för att komma på att det är fredag idag! ;-)
 
Vi snorar vidare, men bestämde oss för att åka ut och jaga lite smällare direkt efter frukosten, när vi var som piggast!
Och det viktigaste av allt!
Tulpaner!
 
 
Jag har sakta men säkert flyttat ner julen till källaren och då behövs det tulpaner! :-)
 
Nåja, vi åkte på jakt efter lite smällare.
Inte mycket, eftersom vi inte ska fira som vi tänkt, men lite vill man ha. Lilleman och maken gillar när det smäller! ;-)
Men, jag gillar lyktor bättre!
 
 
Det är så vackert när man tänder flera och släpper iväg! Förra året räknade vi till ca 50 st som seglade iväg över den svarta himlen.
Magiskt vackert!
 
Det var helt galet kallt idag! Bara -1 men blåste och kändes som -30! Jag trodde helt ärligt att vi skulle frysa ihjäl! ;-)
Och barnen pep i hög sky!
Men vi överlevde! :-)
Det gjorde inte våra förkylningar bättre dock...
Maken fick snällt bädda ner sig när han kom hem.
 
Jag har fortsatt med mitt plockande och fixande.
 
Mina änglar får dock sitta kvar. Jag är inte troende på nåt sätt alls, men jag gillar änglar! :-)
Det är inte riktigt samma sak!
Och dom hör inte till Julen...

 
Sen har jag chattat med en systerdotter och lagt upp en plan för ett friskare 2013! ;-)
Såhär förkylda och hängiga har vi inte tid att vara!
Hur vi ska göra, återkommer jag med senare! ;-)
 
Nu ska jag bylta på mig och hämta stora sonen.
Det är sista middagen med familjen i kväll för en lång tid framöver. :(
 
I morgon bitti skjutsar vi honom till tåget som går söderöver.
Spännande värre!
Tur att jag har en massa flyttkartonger att fylla, så att jag inte har tid att oroa mig över honom! ;-)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar