Sidor

fredag 7 december 2012

Motsatsen till Baglady

Så har vi tagit helg.
Jag hann jobba undan en hel del idag, trots både Vab och Vam.
Ingen av gossarna har gjort nåt större väsen av sig.
Den lille är ganska pigg. Inte speciellt febrig.
Troligen frisk i morgon.
Vilket vore najs. Jag har planer på en stor snökoja på baksidan! :-)

Den store är fortfarande ynklig. Ordentligt febrig och ont i halsen.
Han har nog inte åkt på den snabba varianter, dessvärre. Så hans födelsedagsfirande får vi troligen ta senare.
Det visar sig när han vaknar i morgon.
Tur att han är så stor att han inte bryter ihop över det! ;-)

Jag hämtade Minime lite tidigare idag och dom var ute och hoppade i snöhögarna när jag kom.
Den älskade "fredriiiiik" fick springa sig svettig.
Jag passade på att fråga honom vad det är med de "blå påsar" som Minime tjatar om.
I flera veckor har hon sagt "jag vill hänga blå påsar i träden, sådär som Freeeedriiiik gör".
Och jag har försökt förstå vad det är för något.
Har han matat fåglar? - nej
Har han hängt balonger? - nej
Har han hängt fågelskrämmare? - nej
Jag har inte fattat vad det är hon pratat om.

Så idag passade jag på att fråga honom om det.
"Nej, har hon berättat det?" undrade han lite skamset.
Jadå, hon berätta allt! (jag kan bara tänka mig vad hon berättar för dom!)
Det visade sig vara så att för ett tag sen, hade en stor blå IKEA kasse blåst upp och blivit hängande i toppen av ett träd på dagisgården.
Alla barn hade funderat på hur den hade kommit så högt upp och då hade han lite kaxigt berättat att det var han som hade klättrat ända dit upp och hängt den där.
Det kunde han, minsann! :-)
Så det förklarade saken. Jag hade hunnit bli lite orolig över om han var en så kallad "påskille". som Baglady fast tvärtom! :-)

I övrigt så har dom haft en bra dag tydligen. Dom hade ätit plättar till frukost och tårta till lunchen!
Lyxfredag, liksom!
Sånt, skulle hon ju inte hitta på! ;-)

Tror att jag ska försöka knåpa ihop en julklapps lista i kväll. Jag tänker dock inte köpa ihjäl mig.
Alla har "allt" och lite till.
Barnen har nyss fyllt år.
Det får verkligen bli minimalt i år. Tur att Minime är så förtjust i kläder, så att man kan förena nytta med nöje!
Själv har jag fått ett teaterbesök av den stora dottern, som jag ser fram emot! :-)
Det kommer vi att smita iväg på redan innan julafton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar