Sidor

onsdag 26 december 2012

Äntligen!

Äntligen har barnen blivit så tora att man kan köpa lite roliga pussel.
Pussel som har fler än 7 bitar! ;-)

Jag älskar att lägga pussel och har lagt några genom åren.
När jag var liten, så la vi alltid pussel över julledigheten.
Oftast pappa och jag.
Man fick vara smart och ge honom ett 3000 bitars pussel, så fick man vara med och bygga! :-)

Nu är problemt oftast att man inte har någonstans att förvara det under byggandet, utan att någon snor 15 bitar..
Vi har köpt pusselmattor, som man kan rulla ihop och förvara utan att bitarna ramlar loss, men oftast finns det ju någon klåfingrid som river ner skiten ändå.
Så, det har fått ligga i träda under rätt många år.

Men nu!
Nu fick Lilleman ett på 300 bitar. Jag har tjatat loss att jag ska få vara med och bygga! :-)



Minime fick ett på 80 bitar och hon la det nästan helt själv. :-)
Snart, kan jag införa "pussel Jularna" igen!

1 kommentar:

  1. Det är så mysigt med hederliga analoga pussel! Även jag gjorde detta mycket som barn:-)! Tips som alternativ till pusselmatta, som jag hade mycket som liten, var att man pusslade på en sådan där iläggsskiva till bord som lätt gick att skjuta under exempelvis sängen eller en soffa när man hade pusselpaus! Visst är det mysigt när man kan göra något sådant tillsammans men förstås också när de upplever tjusningen att sitta lugna själva och klura:-)

    SvaraRadera