Sidor

måndag 17 december 2012

Det vi redan visste...

Och det var ju himla tur att jag gjorde en massa fixifix idag!
När jag hämtade på dagis, kom Minimis bästis springade och hojtade "Minime är sjuk!"
Hon satt i knät på en fröken (ute) och jag frågade "hur är du sjuk?"
Hon log från öra till öra och sa "jag vet inte!" :-D
Men, när fröken berättade att hon varit "så svår att väcka efter vilan" så förstod jag att hon inte var pigg.
Hon sover inte på dagis i vanliga fall.
När vi satte oss i bilen, konstaterade hon att hon inte alls ville följa med och hämta Lilleman, så jag åkte hem och dumpade henne hos pappa.
Pappan, som la sig och vila efter dagens möten, för att även han kände sig lite rutten.

Så, var vi där igen då. Nya logistiklösningar.. Veckans fina planering sket sig direkt! ;-)
Den här hösten har varit hopplös på bacillfronten.
Vissa höstar är ju det.
Med lite tur blir hon inte jätte dålig, utan kan hänga med på onsdagens möte. Det finns ju Ipren! ;-)
Det löser sig.

Och julgransinköpet! Det kan hon ju inte missa, stackarn.
Vi hoppas på en såndär snabb bacill igen! :-)

Det blev för övrigt en intressant hämtning idag. I den vanliga backen stod en långtradare på gul blink. Kom inte uppför backen.
Jag vände och åkte runt.
När jag väl svängde in mot dagis, då hade han kommit loss, men stod och spann på nästa ställe!
Direkt efter en rondell med ganska tvär sväng.
Och folk är så korkade.
När han kom skurrande, så stannade mötande bil, men precis framför/ bredvid!
Man fattar väl att en lastbil har en viss svängradie?
Så, man måste backa undan för att inte bli överkörd, bokstavligen!?
Chauffören fick hänga ut huvudet och peka, för att bilen skulle fatta att han måste backa undan, för att de skulle kunna mötas..
*suckar*
Det räcker liksom med den eviga snömodden som man bara inte får bortskottad i denna kommun.
Korkade bilförare gör inte saken bättre.

Och - idag gick kommunen ut med en länk, där en av de ansvariga politikerna (som jag skällt på!) berättar att den entreprenör som fått jobbet här, misskött sig rejält.
No shit!
Och att man nu skulle bli bättre på sin kvalitetssäkring.
No shit!
Och man måste öka kommunikationen mellan kontrollerna och entreprenörerna.
NÄHE!
Wow!
En hel del av det ifrågasatte jag i mina kontakter med de politiker jag fick tag på.
Hur pratar ni med varandra, när de som är här och _sandar_  på dag 5 och bevisligen ser att det inte är skottat inte hör av sig?
Utan först när vi som bor här slår larm och man skickar ut en kontrollbil så ser man att det inte skottats på 6 dagar?!
Och att man inte vet var man redan skottat och var man inte skottat.
Dah.
Men, nu får vi se hur det blir framöver. Om dom lyckas kvalitetssäkra..
Just idag, är det för jäkligt på gatorna häromkring igen.
Det var knapt att jag tog mig fram med fyrhjulsdrivet.

Nu ska jag njuta av en kopp kaffe och en sånhär:

 
Sonen var iväg och gav blod och fick en juklapp till mor! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar