Sidor

torsdag 20 december 2012

Påtvingat lov!

Jaha, då tog vi Jullov!
Ett par dagar för tidigt! :-)

Minime har ju varit hemma hela veckan. Inte jätte sjuk, men inte helt pigg heller.
Efter att febern släppte, så blev hon förkyld!
Lite udda.
Men det snoras och hostas.
Tanken var ändå att hon skulle till dagis idag.

Igår kväll, tappade plötsligt Lilleman rösten, igen. Han har gjort det ett par gånger senaste veckorna.
Snorig har han varit ett tag, men kämpat på.
Men, när jag väckte honom i morse hostade han som en äldre herre.
Och hade ett par streck i feber.

Jag funderade en stund och bestämde sen att vi struntar i det här nu.
Båda får vara hemma.
Vi har inga akuta möten eller jobb som inte gå att fixa även om dom är hemma...

Förkylda barn har nersatt immunförsvar. Går det förbi ett magsjukevirus (som går överallt nu tycker jag) så drar dom väl hem den skiten också!
Och det vill vi inte ha!

Så, idag blir det en sväng för att köpa mer hostmedikamenter.
Har ingen av dom jätte hög feber så blir det graninköp också.
Och lite jobba, i skift.

Men, just nu tror jag att jag kryper tillbaks i säng och tittar på Pettson & Findus med Minime! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar