Sidor

torsdag 27 december 2012

Lyktor, lyktor..

Vad gör man en dag som denna, när man är så pass förkyld att man inte riktigt orkar göra nåt vettigt, men är för rastlös och uttråkad för att bara ligga rakt upp och ner.
Trots att jag har påbörjat två nya böcker..??
Jo, jag inventerar julsaker! :-)
I flera år, har jag irriterat mig på att det blivit så mycket "skräp" över när vi klätt granen.
Skavda kulor, kulor i fel färg och kulor utan "häng" osv osv.
Men, just då, orkar man ju inte titta igenom och slänga. Då vill man bara bli klar.
Och sen när man plockar ner allt, då orkar man heller inte rensa, då vill man bara bli klar.
Så, idag gjorde jag slag i saken!
Nu har alla udda och fula kulor och saker slängts.
Och de som blev kvar lagts i små påsar.
 
 
Sen ska jag erkänna att när jag väl var igång, så rök det en hel del annat pynt också. Det gick av bara farten! ;-)
Nu, när vi stälde in nyårsfirandet, så känns det som att vi julat klart! ;-)
Men, granen får stå ett tag. För den är så vacker!
 
Efter lunchen idag tvingade jag ut barnen. Under högljudda protester!
Fattar inte! När jag var liten var vi ute jämt när det var snö!
Men dagens barn....*skakar på huvudet*
Maken och jag skottade lite snö, även om det var dumt, med tanke på våra förkylningar.
Men, nu hade det smält en hel del och blivit is på vår uppfart som var jätte bra att få bort innan det snöar ännu mer.
Så, vi hackade is, skottade bort och hackade is. Och vilade som värsta kommunalarbetarna hängande på våra skovlar. ;-)
Man kan säga att det tog betydligt längre tid än när vi är friska!
Men, det var tur att vi gjorde det, för nu i kväll har man varit här och skottat bort alla kanter och kört iväg flera lastibilar med snö!
 
Vi fick till en liten snögubbe, trots griniga ungar och en snölykta!
 
 
Den lyste så fint nu i kväll! :-)
 
Och mina tofflor med "antispinn" funkde kanon ute i snön!

 
Min nya lykta är så fin! Jag kan köpa ett jätte stort ljus till den, eller flera mindre, kanske?

 
Och det lilla huset! Det är så vackert! Jag ska försöka hitta fler i olika storlekar.

 
Så om någon undrar. Julen är slut nu! ;-)
Och, i morgon blir det tuplanjakt! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar