Sidor

onsdag 19 december 2012

Först ingenting..och sen massor!

Efter mäklarbesöket idag (där mäklaren utbrast "ja just, det skulle ju vara med en kändis idag!" ;-)) åkte vi till Lillemans skola.
Där har man varje år Jul marknad.
Barnen har gjort julpyssel som man kunde köpa.
Peppisar.. 
Smällkarameller..

 
Och riktigt söta julgrupper..


Jag antar att pengarna går till någon klasskassa eller skolföreningen. Vi stöttade kassan så gott vi kunde! :-)
Det är verkligen en mysig tradition skolan har. Det blir ju lite julstämning!
Och barnen tycker att det är kul att familjen dyker upp.
Och det är kul att träffa de andra föräldrarna, som man bara möter i dörren annars.
En mycket trevlig tradition!
Julen är ju barnens helg, tycker jag.
Och att dom får sådana här minnen är underbara!
Känslan av pirret i magen vid förberedelserna, dofterna och smakerna.

Jag mins själv de julfester vi alltid hade i min låg och mellanstadieskola.
Vi firade hejdundranden!
Med Julteater, Lucia tåg, dans kring granen och paketutdelning.
Man var som en trasa när man åkte hem, mins jag.
Och det var flera meter snö och -30 grader!
Det är sånt man mins, när man blir äldre! :-)

Visst, Julafton är ju själva "dagen D" för barnen, men alla förberedelser innan och känslan av det, är det man bär med sig.

Just nu doftar det Hyacinter här så att man nästan blir snurrig.
Jag köpte tre stycken svagdoftande. Rosa.
Sen har dom inte doftat så mycket, tyckte jag.
Förrän idag!
Nu har två slagit ut och man blir alldeles vimmelkantig! Det blev lite ketchupeffekt!

Nu doftar det Jul! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar