Sidor

måndag 17 december 2012

99% klar

Idag har jag haft eld in da rump.
Maken fick stränga order om att låta bli den där med fyra hjul och en ratt! Den är min idag!
Så, han fick be om skjuts när han skulle på möte. :-)

Efter att ha betat av lite mail och annat jox, drog jag iväg på tidig lunch. Det är toppen att kunna åka och fixa grejer precis när butikerna öppnar.
Så, nu är jag nästan helt klar, med klappar och lite annat fix som hör julen till.
Det enda som ligger på vänt nu, är en bok som inte gick att få tag på utan måste beställas.

Dottern, läser en helt annan jengre än vad jag gör.
Fantasy.
Skumt.
Jag fixar inte att läsa böcker där det en bit in dyker upp en drake, eller en man med två huvuden.
En person med en bajonett eller en yxa -Ja.
Drake? Nope!
Så när hon kom med en lååång lista böcker hon ville ha i jengren Fantasy, blev det lite intressant!
Märkligt nog, så finns det fler som läser Fantasy (förvånande, jag vet!) så en bok var helt omöjligt att få tag på.
Med lite tur, så hinner jag få den innan jul.
Men det är den enda lösa tråden nu!
Najs känsla!
Nu kan jag jobba som en gnu, med det jag har deadline på i januari och samtidigt njuta av att Julen är på gång.
Inte dumt alls.

Nu ska jag grotta ner mig i Internrevisorns roliga värld resten av dagen! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar