Sidor

fredag 21 december 2012

Och vi är kvar!

Det var ingen jätte pigg duo som halkade iväg vid 5 i morse.
Jag är förvånad att sonen ens var uppe.
Han slutade jobba kl 22 igår och klockan hann bli nästan 23:30 innan han var hemma.
Och så upp och hoppa kl 5 för att börja jobba kl 6.
Men, han hör ju hur stålingarna klirrar in på kontont! :-)

Själv, kröp jag i säng igen när jag kom hem och fick ett par sköna timmar till.
Najs.
Det kan behövas lite skönhetssömn.
I kväll ska jag få min julklapp av stora dottern.
Det jag vet är att det är en upplevelse i form av teater.
Jag har fått ett sms med adress och tid.
Kul!:-)
Både att få en upplevelse och att få umgås med bara henne!
Det händer inte så ofta tyvärr, för de två små tar det mesta av min vakna tid.

Men, innan dess ska granen in.
Den står på plats, så grön och fin. Barnen har fått förhållningsorder om att ge f-n i den en stund.
Jag ska iväg på lite ärenden först...

Det pratas om att det är jätte mycket folk i alla butiker nu och ska vara hela helgen.
Mysigt att jag skjutit upp själva julmatsshoppingen till i morgon då! :-)
Lite utmaningar måste man ju ha i livet!

Det jag inte får glömma i morgon är ju gröten, som tomten ska få!
Viktiga saker!
Det är så kul att se barnens min, när gröten är borta och det är små spår efter stövlar i snön!
Vem som ätit?
Naturligtvis tomten!

Sen får man ju glädja sig åt att jorden inte gick under, som man "förutspått".
Näe, vi är kvar!
Najs!
Jag kände mig inte helt klar med att pipa iväg till någon domedag än! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar