Sidor

onsdag 5 december 2012

En dag vi kommer att minnas!

Nu har det slutat snöa lika ymmigt och blåser inte lika mycket.
Men jäklars så mycket snö vi fått senaste dygnet!

Sonen, som åkte, kom hem igen..
Det här skrev han på sin fejja...
"Vilket väder....Trafiken är kaos, alla bussar inställda och tågen går åt fel håll. Im going home..."
:-D
Maken som var ut och åkte ringde när han var på g hem. Han hade inga större problem, men många andra.
Jag tittade ut på vår P-plats och konstaterade att han troligen inte skulle kunna ställa bilen där om jag inte skottade lite.
Så, på med kläder, hämta skovel och börja mocka!
När jag ställde mig på parkeringen gick det snö upp på låren!

Så jag fick ett core & styrke pass! :-) "skotta, skotta, skotta". Friskt och skönt!
Och nu märks det att jag har bättre kondis än förra vintern, även om det inte direkt syns på kläder och våg.
Men jäklars vad jag hivade snö! :-)
(Vi behöver inte gå in på att det var fjäderlätt snö idag! ;-))

Jag hade förberett mig på att gå till fots och hämta barnen, men maken hann hem så att han kunde hämta Minime.
Men han fick parka en bra bit ifrån dagis och pulsa.
Sen hämtade han lilleman till fots.
Det var nästan mer spännande än med bil! :)

Stora dottern hade lyckats ta sig till skolan, grymt försenad, men ändå. Tur att hon var hos pappa!

Intressant att se hur lång tid det tar innan man hinner skotta. Kan inte vara kul att jobba i snösvängen idag.
Dagispersonalen var förberedda på att jobba länge idag med. Många föräldrar sitter där dom sitter. På tåg, bussar och i bilar som står still.
Synd om de som sitter på Arlanda och inte kommer någon vart.

Undras hur mycket snö vi fått på landet?
Tur att vår granne, som alltid skottar åt oss kommit hem ifrån Australien nu!
Där han kan ju inte hänga, när det behövs skottas! :-)

2 kommentarer:

  1. ja svärmor fick allt lämna kvar i sthlm idag, hon tog ett nattpass till nu, så nu är hon på 8:e natten i rad, lika bra att jobba hela natten istället för att vara strandad i trafik och på arlanda sen :)

    SvaraRadera
  2. Smart! man kom ändå ingen vart! :-)

    SvaraRadera