Sidor

söndag 2 december 2012

Men, vem räknar..?

Jag kan inte låta bli, när jag går förbi fönstret att stanna och titta ut.
Njuta av hur vackert det faktiskt är.
Vad man än tycker om snö och kyla.
Vackert är det! Och ljust!
Det enda oroande nu är att det ska hinna regna bort innan Jul.
Nu har man ju liksom hunnit få lite Jul feeeeling! :-)

Minme var jäkligt hänging ett tag.
Sov ju på vägen hem, somnade igen efter en stund. Ville inte ha middag.
Dryga 39 i feber.
Så, vi gav henne en slatt Ipren.
Smart! Inte..
När det väl kickade in så var det ju som att ha Hackspetten ifrån Kalle Ankas Jul här hemma.
Pigg är inte rätt ord.
Så, jag hoppas att det är den där snabba bacillen..;-)

Jag hade planerat för sovmorgon i morgon. Lilleman behöver ju inte vara i skolan förrän vid 8:30
Men, se då dök det upp en stor son, som med bedjande hundvalpsögon sa "mammaaa, jag börjar jobba kl 6 i morgon".....*blink, blink*
Såja.
Det var den morgonen! ;-)
Men, det brukar vara himla mysigt att vara uppe och tassa så tidigt och sen kunna krypa i säng en stund till.
Det får bli en frisk promenad till skolan sen, med Minime nerbäddad i vagnen om hon är skruttig.

Jag skulle behöva åka och uppdatera vantförrådet (Vart tar vantar och strumpor vägen???) och köpa varmare överdragsbyxor till barnen.
Och Lilleman har helt plötsligt vuxit ur alla sina fleecjackor och behöver en ny nu när det är så kallt.
Jag kanske kan ta ut skjutsen i barnvakteri och åka och fixa det.

Så, var veckan igångkickad.
22 dagar till Jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar