Sidor

fredag 31 januari 2014

Vilket perfekt avslut!

Fredag.
Den var välkommen efter en händelserik vecka.
Trots att jag "vabbat" stora delar av den så har jag fått ovanligt mycket jobb gjort! :-) Fördelen med att vara hemma med skruttiga barn, är att man sitter hemma.
Eftersom man måste boka av alla möten av olika slag, så får man tid att faktiskt jobba! :-D
Annars går mycket tid till att åka hit och dit.

Nåja, sonen piggnade ju på sig och var så glad att få gå till skolan.
Han är riktigt dålig på att vara sjuk! Han gick och mumlade att han hatade denna årstid och att vara sjuk! :-)
Han har dubbla gener där. Jag är också riktigt dålig på att vara sjuk. Det är helt värdelöst.
Bortkastad tid! ;-)
Hans farmor är inte heller så bra på att vara sjuk, eller ligga still!
Så, det var en lycklig kille som traskade till skolan både igår och idag.

I morse blev det dock lite spännande. Jag upptäckte att det tydligen regnat under natten eller tidig morgon. Och sen frusit!
Den pansar is som klädde in hela bilen var inte att leka med!
Men iväg kom vi.

Fredagar är faktureringsdag och mötesdag för internmöten i vårt andra bolag.
Det är prefekt att ha det på fredagar, för man avslutar veckan full av energi! :-)
I det bolaget erbjuder vi samma tjänster, nästan, som vi gör i vårt bolag, men också helt andra tjänster och i helt andra sammanhang.
I vårt bolag är vi två.
I det sammanhanget är vi betydligt fler. Idag var vi 12.
Det var ett bra möte med en massa energi och vi fick en massa "cred" för den struktur som vi kan tillföra och tillför.
Det blir en perfekt combo, när man har lika mycket energi som struktur. Då händer det grejer!
Nya, spännande grejer ligger i pipen. Blir det av blir det grymt roligt!

Efter stormötet hade jag ett möte med två av deltagarna och delegerade bort lite jobb! Yey!
Det ska bli så skönt att bara ha delar av en process.
Det förberedande och kanske uppföljning. Men inte genomförandet.
Klockers.
Efter mötet, slängde jag i mig lite mat och åkte hem. Vilket ju var jäkligt korkat, kom jag på när jag slog på datorn hemma.
I början på mötet fick jag förfrågan "kan du fakturera det här?" vilket jag ju kunde...men när jag åkte hem fick jag hjärnsläpp och åkte just hem!
Förbi kontoret där bokföringsdatorn står!
Va fasen. Så det var bara att åka tillbaks. Jag funderade på att skjuta på det till måndagen, men tänkte att näe, lika bra att göra det idag.
Så, jag pep iväg och hämtade sen hem Minime när jag ändå var ute och åkte.
Det snöade rätt bra, så det var skönt att slippa gå ut igen.
När jag kom, stod hon vid grinden och sa direkt "jag har ont i huvudet".
Jaha. Och när hon har ont i huvudet betyder det bara en grej...Feber.
Hon hostar ju som värsta rökaren.

Jaha, liksom. Ganska väntat. Jag, som funkar som jag gör, tänker ju direkt på nästa vecka och vilka möten jag kan flytta, vem av oss som ska ta de som ska genomföras och vem som kan vara barnvakt den dagen vi bara måste åka till kund.
Trots att det är fredag! ;-)

Lilleman hade gått hem med en kompis, så jag bäddade ner Minime på soffan och slutförde det jobb jag åkte ifrån innan.
Och  "pling" - så fick jag ett meddelande som jag väntat på i _evighet_.
En surdeg som gnagt i mitt bakhuvud sen november!
Sur har jag hunnit bli.
Och inget har jag kunnat göra, annat än att konstatera att folk inte gör det dom ska.
Men, idag!
Yes!
Vilket ledde till att jag i min tur kunde slutföra det jag skulle göra och skicka två mail. "fixat".
Skönt!
Maken dök upp efter sina eftermiddagsmöten och vi fixade lite middag, slog upp varsitt vinglas och tog helg.
Då, "pling" nästa meddelande. Svar på en offert, som vi först skickade och fick tillbaks, med ett "nja".
Sen skrev om och skickade igen med ett "ska vi göra såhär i stället?"
Och nu var den accepterad!

Yes!
Spännande företag och spännande projekt!

Så, det blev ett otroligt bra avslut på en vecka som gått både upp och ner.
Och ett bra avslut på månaden!
Helt galet, men i morgon är det februari!
Och -plötsligt får jag lite panik.
För det innebär 19 dagar tills vi ska stå packade på Arlanda!
Shit!
Kul kommer det att bli, men jösses vad mycket jag ska ha hunnit göra innan dess!


4 kommentarer:

  1. Vart reser ni? Vi drar den 18/2 till Fuerteventura

    SvaraRadera
  2. Jag vet faktiskt inte! Vi har varken bokat eller betalat! :-) Så vi kommer bara att stå på Arlanda och se glada ut! :-) Men, gran canaria blir det....någonstans...;-)

    SvaraRadera