Sidor

tisdag 14 januari 2014

Oxveckorna har inletts.

Januaris första 14 dagarna har gått. Och nu känner även jag att jag är på gång.
Det har tagit tid att hitta arbetslusten efter julledigheten! :-)
Jag lyckades bli oerhört lat! ;-)

Men som alltid när man väl jobbar, så kommer arbetslusten och det kan vara svårt att sluta jobba när det är kväll! :-)
(Det är som när man tränar, ju mer man tränar ju mer vill man träna! )
Morgonen började oerhört mysigt!
Kallt som attan, men solen tittade fram redan på morgonen.
Som jag älskar det här! Jag har sagt det för och kommer att tjata om det länge! :-)
Att se när solen går upp..

 Sen sken den hela dagen! Jag stod tom på balkongen och njöt av den en stund. Där den ligger på och det är lä, var det riktigt varmt!
Minimes dagis hade studiedag, så vi hängde under förmiddagen.
Passade på att åka och storhandla. Och man blir lite full i skratt, för där det för ett par veckor sedan stod pallar med godis, glögg, choklad och annat gott var det nu utbytt till bantningsdricka! :-)
Alla varianter man kan hitta! :-)

Sen, efter uppackning och lite lunch hoppade jag i jobbkläderna och drog ut till kund.
Jag kan konstatera när jag tittade på bilden, att jag måste putsa min spegel! :-)

Hela eftermiddagen spenderades hos kund innan jag satte mig i bilköerna hem igen.
Det är tur att jag sällan behöver trassla mig genom stan. Jag tycker så synd om dem som åker igenom varje dag!
Jag kom hem rätt sent och hade inte jobbat klart riktigt.
Ibland blir det så. Jag behövde uppdatera lite grejer till kunden jag varit hos, samla text till en hemsida en kollega som bäst bygger och planera lite tillsammans med maken som skulle ut till kund idag.
Och när barnen väl somnat och man är i det, så glömmer man tiden!
Det löste sig dock med att min dator hängde sig!

Så jag kom i säng i rätt skaplig tid ändå. Men det är verkligen det jag måste jobba på nu. Att gå och lägga mig!
Jag behöver min skönhetssömn. Som en kund sa häromdagen "Vi måste lösa dessa problem, för jag måste fan ha min skönhetssömn!" :-)
Som allt annat, handlar det om planering!
Jag har heller inte tränat på evigheter, mest på grund av mitt knä!
Men, det märkliga är att när jag väl bestämde mig för att söka läkare för mitt förbaskade knä, då släppte det värsta!
Jag har iofs vilat det jättemycket, haft mina knästöd och tom haft ett stöd där jag inte ens kunnat böja knät ett par timmar om dagen.
Och nu känns det mycket bättre redan!
Så, nu har jag inget att skylla på! Löpbandet får jag låta bli ett tag, men styrketräning det ska gå bra!
Banne mig!

Idag blev det en hemmakontorsdag. Känns rätt skönt när det är kallt! ;-)
På lunchen skulle jag ha åkt och fixade nya naglar.
Det är eländigt när tom maken frågar "men när ska du fixa nya?" Men jag har inte varit sen långt innan jul, på grund av att jag fick förhinder dagarna innan Jul.
Det är verkligen en vardagslyx!
Men, min nageltjej kroknade i magsjuka och det vill jag inte ha! ysch!
Så det blev inga nya naglar idag! :-(

Tyvärr hade vi ett möte i stan på eftermiddagen, annars hade risken varit stor att jag tagit med mig min korrekturläsning och lagt mig i badet! :-)

Nåja, det är jättemysigt att det kom både snö och kyla! Det är ett helt annat ljus.
Och nu vet man ju att det blir som mest 3,5 månad. I april smälter det! :-)
Då kan man njuta av att det är snö nu.
De så kallade "Oxveckorna" som vi betar av nu ända fram till påsken.
Förutom vissa, som smiter till solen på sportlovet! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar