Sidor

onsdag 1 januari 2014

Nu är det dags!

God Fortsättning!
Välkommen 2014! Årets första dag.
En av mina favoritdagar på året. För att det är årets fösta. Den känns ny. Fräsch och oförstörd! ;-)
Jag vet att det är knasigt, för det är ju egentligen ingen skillnad mot igår. Men det känns som att det är skillnad! :-)
Det är som när man gifter sig!
Det ÄR ingen skillnad egentligen, men när man vaknar morgonen efter så känns det annorlunda! :-)

Och det är samma sak nu. Kalendern är ny. Man (jag!) slänger ut alla julsaker och plockar fram "våriga" saker.
Sen är det skitsamma om det plötsligt börjar snöa och blir värsta vintern, vi.går.mot.vår!!
Det blir ljusare varje dag. Det kommer ett bli varmare!

Nu fuskade jag ju rejält och hivade ut det mesta juligt för flera dagar sedan, så idag städar jag bar ut nyåret också och njuuuter! :-)

Gårdagen firade vi med makens bror med familj.
Minime fick gå "all in" vid dukningen och vi strösslade stjärnor och annat glitter över hela bordet.
Kusinen blev mäkta imponerad över att man kunde äta dekorationen! ;-)

Jag drog på mig en blus som jag köpte för jätte länge sedan. Säkert ett år sedan, men inte använt.
Den är jätteskön och trots att den är plisserad så faller den bra och man ser inte gravid ut! ;-)
 Minime plockade fram sina finskor. Dom är såå söta att man bara dör!
Till det hade hon en grå stickad klänning med paljetter på. Men, jag fick inte fota henne!
"jag ska fundera på det" fick jag till svar när jag frågad henne! Va!
Hon som brukar vara värsta linslusen.

 Jag köpte rosor på torget häromdagen och dom håller sig fantastiskt fint. Jag älskar färgerna!
 Svägerskan hade gjort förrätten. Eller två, men bara en kom på bild, dessvärre.
Skagenröran var inte att leka med! Mmmmm..
 Sen grillade vi "lite" kött. Otroligt nog gick det mesta åt. Otroligt gott..
 Vi tog en "liten" vinare också ;-)
Men, vi delade ju den här på 3,5 (svägerskan som körde bil smuttade bara lite för smakens skull)
 Och sen drack vi bara vatten efter middagen, vilket innebar att det inte var minsta oro vid raketskjutningen (raketer och alkohol är en mycket dålig kombo!) och vi var inte ett dugg bakis i morse! :-)
Det är skönt! Man kan njuta av det goda vinet och slippa bieffekter man inte vill ha!

Det blev ju efterrätt också. Vår favvo! Hela klanen inräknade. Marängsviss.
Det är så gott! Och lätt att svänga ihop.
 Sen rullade vi ifrån bordet.
Maken och svågern var ute vid stax efter 21 och sköt lite småraketer. Mest för att få ut barnen i friska luften så att dom skulle hålla sig vakna.
För, i vanlig ordning, så kroknade ju "vissa" som andra kvällar över jul glatt ha varit vakna till fram åt 23-24!
Men igår, då var det en kamp! ;-)
Men, alla var vakna vid 12 slaget och vi tågade iväg till den högsta punkten som finns här i närheten och vi såg ut över hela kommunen, nästan.
Så vackert!
Många vackra fyrverkerier och barnen var jätte nöjda även med de vi sköt.
Jag tycker att det är fint!
Även om jag vet att hundägare osv inte är så lyckliga och att många skjuter fingrarna av sig. :-(

Gästerna åkte hem framåt 01 och vi var vakna en stund till, sen kroknade även vi.

Idag är då början på nya året och vi tar nya tag med kosten och motionen.
The same procedure as every year! :-)
Jag är ju inbiten periodare. Men varje gång jag väger och loggar min mat (jag äter alltså allt, inget är förbjudet! MEN -allt vägs och mäts och hålls inom kalorinivån.) så håller jag vikten.
Men, varje gång när jag gjort det ett tag så blir jag kaxig och tycker att det går sååå bra och så slutar jag logga och vips, så har jag 6kg för mycket igen. :-)
Men, idag påbörjades loggningen igen.

Sen plockade jag bort allt som kan påminna om jul och nyår och la på en ny fin vårduk! :-)
Sen, drog jag igång årets första långkok i grytan jag fick i julklapp.
Ryggbiff skjuts ner i grytan med lite god fond, lite rödvin och diverse kryddor och en skvätt honung.

Under tiden den puttrade gick maken och jag på årets första PW.
Vi har varit så dunderförkylda hela julen, så vi har inte rört på oss mer än nödvändigt.
Men nu blev det en timme i rask takt.
Lite märkligt är det att gå ut och ha bara underställ och vindställ på sig!
Plus vanliga gympaskor.
Utan att frysa!
Första januari. Det är man inte riktigt van vid.
Det var fantastisk skönt! :-)

Nu njuter jag av en stor kopp The och lyssnar på barnen som bråkar....
Det är dags att börja aktivera oss på mer än ett sätt! ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar