Sidor

onsdag 29 januari 2014

Vågar jag tro....??

Nu finns det hopp!
Ambitionen att åka iväg och jobba igår gick i stöpet.
Sonen vaknade och var såå ynklig. Det brukar aldrig vara ett problem att "dumpa" dem hos farmor vare sig de är sjuka eller friska, men igår ville han inte. "åk inte mamma" pep han och då avbokade jag både farmor och möte.
Det var med lite dåligt samvete för så sent avhopp med den jag skulle träffa, men runt 10 fick jag ett sms om att även han hade blivit hemringd ifrån dagis, där ett barn kroknat.
Så, det var inte meningen att vi skulle ha någon workshop! ;-)
Iofs så gjorde det inget.
Jag hann revidera en manual, som jag haft hängande över mig ett tag.
Nu är den städad och fin och går att jobba vidare på. :-)

Sonen piggnade på sig under dagen, men hade har ingen matlust alls. Vilket inte är så bra, eftersom han ser ut som ett benrangel.
Så han blev matt av att bara sitta upp.
Men, middagen slank ner och flera mackor innan sovdags.
Idag känns han mycket piggare. Han har suttit bredvid mig när jag jobbat och pratat nonstop.
Så, i morgon blir det nog skolan igen. :-)
Med strikt mjölkförbud.
I alla fall veckan ut.
Det är lite spännande eftersom maken är på andra sidan stan på kurs och även jag ska till kund på andra sidan stan.
Som tur är så brukar trafiken vara ok om man undviker rusningstrafiken, om han skulle krokna.

Nu hostar Minime som ett tok också, men det förträngde jag! ;-)
Med två veckors Vabb, eller rättare sagt Vobb, så pallar jag inte mer sjuka barn nu! ;-)

Iofs var det ganska skönt att vara hemma idag. Fy. Fasen. vad kallt det är!
Det var rena chocken att kliva utanför dörren i morse och jag är imponerad över att fröknarna varit ute med barnen idag!
Det blåser genom märg och ben. Usch.
Men, det är bra att dom är ute, då smittar ju alla baciller mindre!
Det har vårt dagis alltid varit väldigt bra på. Ute i alla väder.

Trots att det blåser som attan så märks det redan att vi är på solsidan! När jag drog ut soptunnorna idag såg jag att snön smälter i det hörn där solen ligger på när den väl visar sig.
Det är coolt!
I övrigt längtar jag till våren helt galet.
Slippa vinterkläderna..
Känna solen på näsan och dofterna av blommor...


Men, vår eller inte. NU ska vi hålla oss friska! Basta! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar