Sidor

lördag 25 januari 2014

Jag längtar....

Igår, satt jag och slötittade på en tv serie, där det var sommar.
Och -det gick som en stöt igenom mig! Sommar!
Värme. Daggvått gräs. Barfota. Klänningar. Vind som blåser i löven.....
Ah....
Och lite larvigt är det ju, för jag njuter av det väder som är nu också!
Ett par minusgrader, sol och små, lätta flingor som dalar sakta mot marken.
I torsdags morse var det helt ljuvligt ute!
Jag skrev det på fejjan och fick en kommentar om att jag måste ha varit ironisk. Men, det var jag inte!
Och det roliga var att jag träffade på personen på ett möte sen och personen sa att jag inspirerat till att faktiskt SE det fina med vintern!
För, det är ju vackert!

Men, ändå, så är det som en sträng inuti som längtar till vår och sommar.....
Jag menar, hur ljuvligt är inte det här???






Liv! Dofter och vackra färger....

Jag la ju en beställning på en massa frön häromdagen och fick allt i postlådan.
Nu ska jag bara fundera på hur jag ska få plats med att driva alla frön.

Det måste bli ett litet växthus på en av balkongerna....
Eftersom solen ligger på så grymt där, borde jag kunna börja redan i april.
Och som jag längtar....
Nu får man liksom bara stå ut....;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar