Sidor

söndag 26 januari 2014

En dröm....

I have a dream...
Den har man ju hört. Och ja, även jag har en dröm. Eller, flera faktiskt!
Jag vet inte om alla fungerar så, men jag behöver ha drömmar.
Och det är inga fjösiga drömmar, för är dom det, så ser jag till att uppnå dem! ;-)
Nej, det är drömmar som kanske inte är helt uppnåbara...eller, är dom? ;-)

Ok, jag har inte en dröm, jag har flera! Två stora..Den ena fnular jag på och förbereder. Så, när rätt tillfälle dyker upp, så är jag "klar"...och kan greppa tillfället..
Men, den andra stora drömmen, ja den behöver nog stöttas av den där jättestora Lottovinsten!
Att ha ett par millar eller fler på "gör vad jag vill" kontot underlättar liksom..

Drömmen är ett hopkok av jobb och privat. Av mina kompetenser och mina intressen. Av mitt yrke och mitt privata.
Då, om drömmen skulle slå in, då om någonsin skulle jag inte veta var yrket börjar och det privata tar vid...
Jag skulle troligen leva mitt i min dröm..
Det är en mix av mitt intresse av hus, trädgård, pyssel, hantverk, choklad, godsaker, service, hemma mys, strukturering, ordning, reda och projektledning.
Jag skulle få utlopp för alla delar! :-)

Det här är min bild som gör att jag håller drömmen vid liv.
Någon gång......
Jag är nämligen en "se" person, som ser saker i bilder.
Att göra dreamboards är ett sätt att liksom få ner det jag vill och drömmer om på papper.

Så, när jag som idag, tvättar och viker helt galna mängder tvätt, då planerar och funderar jag på hur det skulle vara och hur jag skulle göra. :-)

Helgen har verkligen gått i mysahemma andan. Mest för att Lilleman ju kroknade i fredags.
Han blev aldrig riktigt dålig, men sämre än Minime var. Han fick tex feber och mådde illa  på kvällen, efter att ha varit rätt pigg hela dagen. Det gjorde inte hon.
Men sen sov han hela natten och var pigg igen på lördagsmorgon.
Även stora dottern låg med huvudvärk under lördagen och åt inget förrän på kvällen.
Så, vi ställde in det vi hade planerat.
Bland annat att åka och kika på en nyföddis.
Sådana småttingar brukar ha en tendens att ha ont i magen utan att få några andra baciller. :-)
Men, vi har ju pyssel ändå!
Vi kommer att ha fått ordning på vårt hemmakontor lagom tills det är dags att riva köket och då även kontoret! :-)

Och nu är helgen slut.
Veckan som kommer blir....intressant! Igen! :-)
Maken piper på utbildning i tre dagar. Han kommer att var mör! Jag är tokavis för jag hade velat vara en liten fågel på axeln, även om jag kan det han nu ska lära sig.
Men ändå! ;-)
Själv ska jag bla workshoppa i hur jag ska bli bättre på sociala medier! :-)
Det hade jag inte trott för ett år sedan när det peps om att jag hängde för mycket på sociala medier! ;-)
Så kan det bli.
Nu håller jag tummarna för att vi håller oss på benen hela högen hela veckan.
För vi har inte tid med nåt snorande eller magont nu! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar