Sidor

lördag 11 januari 2014

Den är ond!

Så dök den upp.
Fredagen, helgen och snön!
Allt på en och samma gång!

Veckan varr slut och jag likaså! Och då har jag bara jobbat 4 dagar! Men, kroppen är helt chockad över att gå upp innan 10!
Mycket märkligt. Med tanke på att jag egentligen är en morgonpigg person.
Vem har snott morgonpigghenten av mig??

Redan i torsdags kväll singlade ganska stora blöta flingor. I går morse var det mer än blött.
Det är som att snö är blötare än regn!
Jag jobbade inte direkt ihjäl mig i går..In till kontor ett för lite fakturering, in till kontor två för planeringsmöte.
Hem, för att hämta upp barn och åka och fixa pass.
Så var tanken.
Men, när jag var nästan hemma, dubbelkollade jag intygen jag hade med mig (vid ett rödlyse! ;-)) och insåg att maken inte skrivit på!
Och han var kvar i stan han.
*suckar*
Jaha, då gick ju inte det, så hem till kontor numero tre, för att maila lite och läsa igenom lite dokumentation som en kund skickat.
Och, jag knappade in mig på polisen.se och läste på lite och såg att man nu kan boka tid för pass! :-)
Så, vips hade jag bokat in båda barnen en kväll i veckan som kommer för att fixa pass.
Toppen!



Sen, orkade jag inget mer! ;-)
Jag har haft huvudvärk hela dagen och mitt knä gör mig snart galen.
Så jag hämtade barn tidigt och tog helg! :-)
Tofflor på!
Som sagt, mitt knä är ont!
Både ond och ontont!
Jag har belastningsskador på båda knäna sen länge. Men har varit bra i en massa år.
Men, så lyckades jag slå ett knä i dragkroken på min bil ett tag innan jul. Där och då trodde jag att jag skulle tupp av, så ont gjorde det.
Men, vi var sena till ett möte, så jag tog min portfölj ur bilen och sprang iväg.
Och sen dess har jag haft ont som f-n.
Att jag bar lådor med böcker i trappan förra veckan var ju inte heller smart.

Jag har trott att det ska gå över, men nu börjar jag tvivla och nu är det inte kul längre. Jag kan ju inte träna som jag brukar! (just nu inte alls. Vilket inte beror på knät, utan på latmasken!)
Så, jag får ta mig i kragen på måndag och försöka få hjälp.
Men jag är lite "manligt" när det gäller knät. Stoppar huvudet i sanden.
För om något gått trasigt, så måste det ju åtgärdas.. Och det går ju inte!
Ska jag hoppa på kryckor under våren?
Det blir ju helt praktiskt omöjligt det!

Jaja, det är bara att inse att kärringen är gammal! ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar