Sidor

lördag 25 januari 2014

Läskigt men nödvändigt..

Nu är det lite läskigt.
Jag går ifrån två datorer, till en!
Lite lattjo att båda dör samtidigt... Det är en bra utveckling, för det är inte så ISO att ha två datorer.
Man ska egentligen inte ha två kalendrar heller. Det är ajaj i ISO världen! ;-)
Men, jag har en digital och en i papper.
Det blir mer personliga noteringar i den i papper. Den digitala delar jag med flera...

Nåja, en dator där allt finns blir det från idag.
Och även  om det inte egentligen blir någon skillnad, för allt viktigt har ändå legat i moln och gått att komma åt överallt, så blir det ändå en skillnad. för att jag på jobbdatorn har jobbmailen. Och inget privat nästan.
Så, när klockan slagit kväll (när kväll är, det är lite flytande i den egenföretagande världen..) så har jag stängt locket på jobb laptopen och liksom gått hem.
Inte kunnat kika på mailen (och skällt på maken som inte slutat jobba pga att mailen trillat in..) och liksom gått hem "i huvudet".
Nu kommer jag att ha allt på samma burk.
Hur ska jag nu "gå hem" ??
Jag får lägga upp en plan för det..;-)

Maken har roat sig med att tömma min jobb dator idag och lägga över på min nya.
Nu återstår för mig att lägga över eventuella grejer jag vill ha från den gamla privata.
Och alla bloggar jag läser!
Det blir ofrivillig rensning! ;-)
När man jämför dom så är det ju larvigt!
Den gamla är dubbelt så hög!

Men det blir nog bra.
Allt är en vanesak.
Nu ska jag bara kika på alla finesser som finns också! :-)

Tur att jag har "hela helgen på mig" ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar