Sidor

torsdag 2 januari 2014

Tärningen är kastad....

Idag ställde jag klockan, minsann!
På 8:30. Om vi gick upp? Icke.
Iofs var jag vaken bra mycket tidigare än så, pga att jag vaknade av att sopbilen skramlade förbi.
Och, jag kom på att jag glömt dra ut soptunnorna!
Fan.
Jag trodde att det var onsdag idag. Vilket det bevisligen inte är.
Och, där låg jag fastklämd mellan make och liten dotter....jag var inte så pigg på att rusa ner i pyjamasen och dra tunnor...
Tur att vi åker till landet över helgen. Där står en tom! ;-)

Nåja, jag hade ställt klockan för att vi skulle åka till Ikea.
Vi behöver byta ut bokhyllorna i vardagsrummet. Innan det är gjort, kan vi inte packa upp de kartonger som vi släpat hem.
Enkel matematik.
När vi äntligen kom oss upp och käkat frukost, lämnade vi det tre minsta barnen hemma och pep iväg med stora sonen.
Det gäller att passa på när man har "personal" som orka bära! ;-)

Vi räknade ut att skulle vara grymt mycket folk idag, så vi skrev ut plocklistor, smet in via kassorna, letade upp två vagnar som vi plockade fulla och sen tillbaks till kassorna.
Jag tror att vi var in och ute igen på ca 45 minuter! :-)
Toppen!
Efter lite lunch i magen, tvingade jag ut de små barnen på en promenad.
De har blivit oerhört lata av att knappt varit ute på hela julen.
Nu följde vi stora dottern till tåget (hon åkte till sin far) och stannade i parken och lekte en stund. Stora sonen hängde på och fick bära hem Minime.
Hon blir ju såå trött! ;-)
Men, vi hann i alla fall gå till två parker innan vi frös. Vilket är löjligt, när det banne mig är vårvärme!
Det finns nya fina rosskott!
Inte normalt...
 Väl hemma igen, hade maken skruvat ihop två av de hyllor som ska monteras och jag tog en vända ner i garaget...
Det är rätt fullt.. 80% av kartongerna innehåller böcker..och film...och elektronik...*suck*
Jag plockade upp lite barnrelaterade grejer...
Och sen blir det sådär då, att när man plockar på ett ställe så ger det ringar på vattnet så plötsligt städar och plockar jag någon annan stans...
I en av lådorna hittade jag detta "kit"...
Jag tror att jag fick det i julklapp förra året! :-)
Ny i kartong eftersom jag packade ner den i kartong direkt efter julen och skeppade iväg det på lagring! ;-)

Nu blir det lite paus i plockandet eftersom vi ska ha middagsgäster och sen drar vi iväg till landet över helgen.
Vi har inte varit där på evigheter!
Och, nu ska bilen fyllas med diverse prylar och skräp som ska eldas. Det är ju inte långt till vårbrasan! :-)
Barnen frågade häromdagen varför vi inte varit på landet på länge, så till och med dom längtar ut nu.

Det är verkligen lyxigt med långledigt som vi haft nu över jul och nyår.
Vi har vilat. Vi har slappat. Jag har röjt och fixat.
Plus att vi hinner ut en vända på landet.

Perfekt för att palla med våren. Och snökaoset som kommer att komma. Troligen i slutet av februari när vi tycker att det börjat bli vår! ;-)
Jag känner mig verkligen utvilad och "på plats".
Det har varit oerhört mysigt att ha stora sonen hemma så pass länge. Vi har hunnit prata massor och haft rätt vilda diskussioner. ;-)
Det blir så när man pratar politik och framtiden.
Den ligger ju i de ungas händer.
Och den bör tas om hand med ödmjukhet! ;-)

Stora dottern tycker jag lite synd om för hon har pluggat mer eller mindre hela julen.
Helt galet. Hon tar studenten "på riktigt" när hon väl gör det.
Klarar dom inte alla sluttentor får dom inget diplom. Finns inget som heter "omtenta" eller att man får mössan om man inte klarat alla kurser.
Jag förstår att hon vill ha ett sabbatsår direkt efter där hon inte läser en rad! ;-)

Idag har jag också gjort ett av detta års viktigaste saker. Jag har skickat in ansökan om var vi vill att Minime börjar skolan i höst.
Tärningen är kastad! ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar