Sidor

fredag 24 januari 2014

Helgen kom tidigt! :-)

Den här veckan blev verkligen inte alls som jag tänkt.
Jag jobbar stenhårt på min flexibilitet och det går ganska bra! :-)
Det brukar vara jobbigt för mig att vända 180 grader ifrån det som är planerat, men det går bättre och bättre.
För livet är ju sånt. Det blir inte alltid som man tänkt.
När barnen var riktigt små, då gav jag helt enkelt upp! För, dom var ju sjuka mer än friska och det kändes under en period som att det inte var någon idé över huvudtaget att planera in något, för dom blev garanterat sjuka.
Och eftersom vårt jobbliv såg ut som det gjorde då, så åkte jag alltid på allt vabbande. Det var inte ens en diskussion om "ska du eller jag", utan jag fick avboka det jag tänk.
Alltid.
Frustration var ordet som kan sammanfatta ett par år! ;-)

Nu är dom ju knappt sjuka, så nu blir det lite åt andra hållet. Vi är så ovana vid att dom är sjuka, att det blir lite "tilt" när dom väl är! :-)
Och nu är det mer jämt fördelat, vem som ska boka av eller boka om. Det som blir en faktura bokas inte av! ;-)
Eller som idag, när det ska avtalsförhandlas och prisförhandlas. Då får maken åka, för det är han bäst på! :-)

Sen har jag alltid varit lite larvig med mina regler. Att man helst inte bokar av möten man har. För att det ställer till det för den andra och deras tid respekterar jag.
Men, bara under det år vi drivit nuvarande bolag, så inser jag ju att alla bokar av och bokar om.
De flesta har barn som blir sjuka.
Sånt händer. Och det flesta har förståelse för det. Alltså är det helt ok att även jag gör det! :-)
Nåja.
Jag var ju hemma med Minime i två dagar, varav dag två var en ren säkerhetsdag. Hon var hur pigg som helst.
Sen, blev det en rolig jobbdag igår och idag hade vi en massa kul inbokat.
Jag, som äntligen fick hem mina "droger" i tisdags vaknade pigg som en mört 5:45. Det är skillnad som natt och dag om jag tar mina vitamindrycker eller inte.
Jag klev upp och ställde mig i duschen, vilket jag sällan gör på morgnarna. Fixade till mig, gjorde frukost och väckte barnen.
Jag såg verkligen fram emot dagens möten. Varje fredag har vi planeringsmöten i det andra bolag vi är delägare i.
Mest på grund av att vi är ganska många inblandade där och det lätt blir spretigt annars. Vi hörs över mail och telefon var och varannan dag om olika saker, men det behövs att vissa saker protokollförs och följs upp "live".
Eftersom vi har möten så ofta, är vi grymt effektiva och på en timme hinner vi beta av ibland ganska långa agendor! :-)
Idag skulle även en ny förmåga dyka upp, som jag inte träffat på länge och hade velat krama välkommen in i gänget.
På eftermiddagen skulle vi träffa två personer som troligen kommer att göra oss till ännu bättre entreprenörer och hela projektet är tokspännande. 
Men, när jag väl väckt barnen och fått ner dom i köket, så satte sig Lilleman på toan och där satt han sen kvar.
Den bacill Minime hade i början av veckan hade hittat till honom också!
Han var mest ledsen i morse över att han inte fick gå till skolan och att han inte fick åka skridskor på lunchen och att skridskorna blir kvar i skolan så att han inte kan åka i helgen.
Han, som aldrig är sjuk, vill verkligen inte vara sjuk! :-)
Sen, har han fobi för att kräkas! Han vill verkligen inte. Så, han kroknade på golvet med ont i magen och full panik över att han kanske skulle må illa.
Men, han fick yoga andas en stund och sen bäddade jag ner honom framför morgontv och efter en stund frågade han om han kunde få en glass!
Och där ligger han nu! Glass i ena näven och fjärrkontrollen i den andra.
Skönt att det verkar bli exakt samma förlopp.

Jag jobbade undan lite mail och annat jox. Men idag är det inte kul att jobba hemma!
Min privata dator och min jobbdator håller nämligen på att ge upp. Under flera veckor har båda hängt sig, slagit av sig och gnäll lite allmänt.
Maken fick lite lätt panik. Jag fotar ju alltid en massa och alla foton ligger på privata burken.
Nästan all jobbdokumentation ligger i moln, men lite grejer har vi ju på min jobbdator också. Så det blir lite galet om båda datorerna bestämmer sig för att dö.
Får. inte. hända.
Så, snabbt som attan beställde vi en hårddisk och en ny dator till moi! :-)
I den här rackaren lägger nu maken över allt.
Vilket innebär att det går oerhört segt i alla system just nu.
Det var alltså inte den optimala dagen att jobba hemma! Jag la ett par fakturor för betalning och höll på att få krupp.
"skriva en siffra...vänta....skriva ett par siffror...vänta.....tryck på "lägg till" ..vänta i fem minuter" och så höll jag på.
Bah...
Men - nya datorn är ju helt underbar!
Så tunn och liten!
Men, det finns ju mer prestanda än båda mina gamla tillsammans! :-)
Nu väntar jag bara på att min It tekniker ska installera allt som behövs i helgen. Sånt gör inte jag! ;-)
Sen återstår att lära sig Windows 8...men det ska nog gå! ;-)

Så det blev som sagt inte som planerat idag.
På eftermiddagen ska jag vara med på det möte som vi hade inbokat och som maken åker på själv, per telefon, men, jag klev direkt ur businesskläderna i morse och drog på mig mjukisarna! :-)
Jag passar på att tjuvstarta fredagen med att bädda rent i sängar och torka lite golv.
Inget ont som inte har något gott med sig! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar