Sidor

lördag 18 januari 2014

Låt det snöa!

En riktigt skön lördag blev det idag.
Jag bestämde ju igår kväll att idag ska det tränas. I någon form! Bara för att komma igång. Ha på sig träningskläder, vara i gymmet.
Hitta lusten.
Jag vaknade till klockan 8 av att jag hörde barn som tassade, men jag drog täcket upp till näsan.
Och - ingen väckte mig! :-)
När jag sen kände att det var dags att kravla mig ur sängen var klockan närmare 9. Jag kikade in i Lillemans rum och där låg båda nerbäddade i hans säng och tittade på tv.
Mysigt att se dom hålla sams och att dom lät mig sova! :-)
Som tack fick dom frukost uppe på rummet.

När jag sen petat i mig lite frukost också, drog jag på mig träningskläderna.
Jag kom på när jag drack kaffet att jag faktiskt hittade ett yoga- kit i flyttlådorna.
Och, eftersom jag bokstavligen "halkade" ur sängen i morse, är det kanske lämpligt att börja där...
Det blir ju lite snett när jag har ont i knät (mycket bättre, men ändå ont) Så efter ett tag börjar ju bäckenet gnälla mer än vanligt.
Så, när jag vaknar känner jag mig som en pigg 80-åring!
40 minuter yoga blev det.
Så skönt!
Det är mycket fokus på rygg och smidighet vilket är perfekt! Det knakade och knäppte i ryggen vid vissa övningar och nu har jag träningsvärk i rumpan och skuldrorna!
Trots att man bara drar lite och håller, så vaknar kroppen. Ganska fascinerande ändå..
Det kändes oerhört bra att ha gjort nåt som jag mår bra av! :-)
Så ett par pass i veckan borde jag unna mig. Utöver annan form av träning. 


Det fina med yoga är ju också att man inte direkt blir svettig, så det var bara att sätta igång med storstädning och tvätt i samma kläder! :-)
Lillemans bästis hörde av sig och ville leka. Vi bokade pulkdate efter lunch och drog iväg hela familjerna.
Vi var nästan ensamma i backen idag.
De som åkte mest var faktiskt de vuxna! Jag åker inte, pga mitt knä. Jag vill inte slå i det igen på ett tag..
Och den andra pappan var nyopererad.
Men maken och den andra mamman åkte några vändor. Barnen åkte lite grand, men var lite allmänt lata, så det blev mer snöbollskrig än pulkaåk! :-)

Det var helt perfekt väder.
-3 grader och snöfall. Så skönt!
Egentligen skulle vi ha gått en promenad och verkligen fått en massa frisk luft! Men det är lite onödigt halt.
Efter ett tag gick vi hem och drack varm choklad och kaffe.

Det har snöat en hel del, trots att det inte känns så!
Men det är verkligen inte ett bekymmer i år, eftersom det lilla vi har som ska skottas görs på nolltid! :-)
Under tiden vi klädde av barnen, skottade maken av framsidan.
En enorm skillnad mot tidigare hus!
Det var verkligen ett litet h-vete att skotta av parkeringen och trottoaren vi hade på vår sida. usch.
Nu gör det liksom inget att det snöar! :-)
Vi fikade och tjattrade och barnen lekte.

Nu snurrar torktumlaren och det blir ett par maskiner att vika. Det är ganska rogivande det också.
I morgon blir det nog yoga också direkt efter frukost. Egentligen ska man ju avsluta dagen med ett lätt pass.
För att komma ner i varv och sen somna som ett litet barn! :-)

Nu ska jag tvinga ner maken i gymmet också. Det har jag ju faktisk lovat honom att tjata om, för han har heller inte hittat motivationen! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar